Вісник соціально-економічних досліджень 2024, 3-4 (90-91), 175-187
Open Access Article
Євген Петрович Холостенко
аспірант кафедри менеджменту та маркетингу, Державний університет інтелектуальних технологій і зв’язку, Україна, e-mail: evgen@holostenko.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0009-0005-9970-9611
Холостенко, Є. П. Моделювання маркетингових комунікацій: світовий досвід та сучасне використання. Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2024. № 3-4 (90-91). С. 175-187.
У статті розглянуто світовий досвід моделювання маркетингових комунікацій, історичну еволюцію моделей від найвідоміших маркетологів світу до сучасного використання в практиці. Додатково розглянуто моделювання як спосіб наукового дослідження потокових процесів і предмета статті. Предметом дослідження є маркетингові комунікації, які є основою практичної реалізації маркетингу підприємств, що динамічно розвиваються в умовах цифровізації і науково-технічного процесу. Мета статті: розкрити питання сутності моделювання як способу дослідження та як одного із зручних способів формалізації маркетингових комунікацій для спрощення керуванням маркетингом підприємств і передачі досвіду із покоління в покоління; проаналізувати популярні моделі маркетингових комунікацій та моделі, які актуальні для економіки України; розкрити сучасне використання моделей маркетингових комунікацій в умовах інформаційного століття. Практична цінність статті полягає у розгляді світових моделей маркетингових комунікацій, виділенні найпопулярніших моделей та описі їх практичного використання і модифікацій в умовах науково-технічного прогресу. За результатами дослідження сформульовано наступні висновки: моделювання є ефективним інструментом дослідження потокових процесів; відомі маркетологи використовують моделювання для побудови моделей маркетингових комунікацій, які успішно формалізують потокові процеси, а також надають змогу передачі секретів успіху і досвіду наступним поколінням; серед найактуальніших моделей маркетингових комунікацій для України є: централізована планова модель та модель Котлера (модель маркетинг-міксів, 4P маркетинг); з розвитком науково-технічного прогресу бізнес активно використовує моделі маркетингових комунікацій, оперуючи даними кінцевої ефективності, і залучає найкращі практики або фрагменти з кожної моделі; для більш ефективного використання моделей маркетингових комунікацій у сучасному перевантаженому інформаційному просторі стає нагальною потреба у надлюдині, роль якої наразі виконує штучний інтелект, що стрімко розвивається.
моделювання; маркетингові комунікації; моделювання маркетингових комунікацій; маркетинг підприємств; керування бізнесом; штучний інтелект.
JEL classification: O210; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(90-91).2024.175-187
УДК: 658.8:005.511
Продовжується набір статей до третього випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.
З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей в науковому журналі "Вісник соціально-економічних досліджень"
3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").
Завантажити інформаційний буклет