Вісник соціально-економічних досліджень 2024, 3-4 (90-91), 175-187

Open Access Article

Моделювання маркетингових комунікацій: світовий досвід та сучасне використання

Євген Петрович Холостенко
аспірант кафедри менеджменту та маркетингу, Державний університет інтелектуальних технологій і зв’язку, Україна, e-mail: evgen@holostenko.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0009-0005-9970-9611

Цитувати статтю:

Холостенко, Є. П. Моделювання маркетингових комунікацій: світовий досвід та сучасне використання. Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2024. № 3-4 (90-91). С. 175-187.

Анотація

У статті розглянуто світовий досвід моделювання маркетингових комунікацій, історичну еволюцію моделей від найвідоміших маркетологів світу до сучасного використання в практиці. Додатково розглянуто моделювання як спосіб наукового дослідження потокових процесів і предмета статті. Предметом дослідження є маркетингові комунікації, які є основою практичної реалізації маркетингу підприємств, що динамічно розвиваються в умовах цифровізації і науково-технічного процесу. Мета статті: розкрити питання сутності моделювання як способу дослідження та як одного із зручних способів формалізації маркетингових комунікацій для спрощення керуванням маркетингом підприємств і передачі досвіду із покоління в покоління; проаналізувати популярні моделі маркетингових комунікацій та моделі, які актуальні для економіки України; розкрити сучасне використання моделей маркетингових комунікацій в умовах інформаційного століття. Практична цінність статті полягає у розгляді світових моделей маркетингових комунікацій, виділенні найпопулярніших моделей та описі їх практичного використання і модифікацій в умовах науково-технічного прогресу. За результатами дослідження сформульовано наступні висновки: моделювання є ефективним інструментом дослідження потокових процесів; відомі маркетологи використовують моделювання для побудови моделей маркетингових комунікацій, які успішно формалізують потокові процеси, а також надають змогу передачі секретів успіху і досвіду наступним поколінням; серед найактуальніших моделей маркетингових комунікацій для України є: централізована планова модель та модель Котлера (модель маркетинг-міксів, 4P маркетинг); з розвитком науково-технічного прогресу бізнес активно використовує моделі маркетингових комунікацій, оперуючи даними кінцевої ефективності, і залучає найкращі практики або фрагменти з кожної моделі; для більш ефективного використання моделей маркетингових комунікацій у сучасному перевантаженому інформаційному просторі стає нагальною потреба у надлюдині, роль якої наразі виконує штучний інтелект, що стрімко розвивається.

Ключові слова

моделювання; маркетингові комунікації; моделювання маркетингових комунікацій; маркетинг підприємств; керування бізнесом; штучний інтелект.

JEL classification: O210; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(90-91).2024.175-187

УДК: 658.8:005.511

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Котлер Ф., Келлер К. Л. Маркетинг менеджмент. 12-е вид. СПб. : Пітер, 2012. 816 с.
  2. Шульц М., Дерр Д. Маркетинг професiйних послуг. М. : Манн, Іванов і Фербер, 2012. 368 c.
  3. Ле Пла Ф. Дж., Девіс С. В., Паркер Л. М. Стратегії розвитку бренду. Дніпро: Баланс Бізнес Букс, 2004. 384 с.
  4. Шей Т. Доставка щастя. Шлях до прибутку, задоволення і мрії. Львів : Видавництво Старого Лева, 2016. 288 с.
  5. Лалу Ф. Відкриваючи організації майбутнього. М. : Манн, Іванов і Фербер, 2014. 432 с.
  6. Малхотра Н. К. Маркетинговые исследования : практическое руководство / пер. с англ. Москва, Киев : Вильямс, 2002. 957 с.
  7. Sorger S. Marketing Analytics: Strategic Models and Metrics. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2013. 498 р.
  8. Levitt, T. (1960). Marketing Myopia. Harvard Business Review, Vol. 38 (4). Pp. 45-56.
  9. Drucker, P. F. (1954). The Practice of Management. New York : Harper & Row, 404 p.
  10. Srinivasan V. Smarter ads, better results: The next era of digital advertising. URL: https://www.thinkwithgoogle.com/future-of-marketing/digital-transformation/next-era-of-digital-advertising (access date: 05.08.2024).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до третього випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей в науковому журналі "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter