Вісник соціально-економічних досліджень 2024, 3-4 (90-91), 124-135

Open Access Article

Удосконалення менеджменту підприємств з іноземними інвестиціями за рахунок впровадження сучасних маркетингових стратегій

Юрій Якович Воробйов
здобувач кафедри «Економіка та менеджмент», Український державний університет науки і технологій, м. Дніпро, Україна, e-mail: yurka48@yahoo.com, ORCID ID: https://orcid.org/0009-0001-5875-5268

Цитувати статтю:

Воробйов, Ю. Я. Удосконалення менеджменту підприємств з іноземними інвестиціями за рахунок впровадження сучасних маркетингових стратегій. Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2024. № 3-4 (90-91). С. 124-135.

Анотація

У статті досліджено актуальні напрямки удосконалення менеджменту підприємств з іноземними інвестиціями за рахунок впровадження сучасних маркетингових стратегій. Метою статті є дослідження та економічне обґрунтування сучасних маркетингових стратегій розвитку промислових підприємств з іноземними інвестиціями в сучасних умовах, враховуючи стан міжнародних відносин між Україною та країнами Європи. Методологія дослідження передбачає використання таких загальнонаукових методів: емпіричного дослідження (порівняння, спостереження), теоретичного дослідження (сходження від абстрактного до конкретного), загальнонаукових методів (абстрагування й конкретизація, аналіз та синтез, індукція та дедукція, аналогія) та ін. Актуальність вирішення наукової проблеми, що визначена у статті, полягає в тому, що в умовах нестійкої національної фінансово-економічної ситуації чітко сформована необхідність удосконалення системи менеджменту підприємств з іноземними інвестиціями завдяки реалізації адаптивних маркетингових стратегій. Результати дослідження наступні: визначено ключові показники удосконалення системи менеджменту промислових підприємств з урахуванням сучасних маркетингових стратегій їх розвитку. Запропоновано управлінські механізми удосконалення системи менеджменту підприємств з іноземними інвестиціями. Таким чином, запропоновані автором для впровадження елементи маркетингових стратегій промислових підприємств з іноземними інвестиціями відкриють можливість для покращення управлінського апарату на вищому, середньому та нижчому рівнях управління. Оригінальність і практична цінність дослідження полягає в тому, що у статті обґрунтовано методологічний апарат причинно-наслідкового зв’язку між розробкою та впровадженням різноефективних маркетингових стратегій та роллю управлінського апарату у реалізації та досягненні цих стратегій. Висновки дослідження наступні: розкрито, що впровадження сучасних маркетингових стратегій підприємств з іноземними інвестиціями дозволяє визначити, що в основі механізму управління підприємницькою діяльністю в ринковій економіці лежить метод, який впливає на оптимальність вибору ефективного варіанта управлінського рішення. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для підприємств промислового сектору, організацій з іноземними інвестиціями.

Ключові слова

маркетингові стратегії; іноземні інвестиції; підприємства промислового сектору; управлінська ефективність; менеджмент; конкурентоспроможність; удосконалення управлінського апарату.

JEL classification: М160; M310; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(90-91).2024.124-135

УДК: 658.8:005.21:339.727.22

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Іващенко В. І., Болюх М. А. Економічний аналіз господарської діяльності : навч. посіб. для студ. екон. спец. Київ : ЗАТ «НІЧЛАВА», 2001. 204 с.
  2. Popovychenko H., Mishchenko M., Bielialov T., Shevchenko O., Orlova-Kurilova O. et al. Organizational and management design of financial and human resource support for innovative agribusiness: the security aspect. Management theory and studies for rural business and infrastructure development. 2023. Vol. 45. Issue 3. Рр. 242-249. DOI: https://doi.org/10.15544/mts.2023.24.
  3. Mishchenko M., Kalinicnenko L., Kovalenko-Marchenkova Ye., Bashmakov M. Logistics management in increasing the efficiency of the development of transport construction enterprises. Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University. 2023. Issue 3-4 (304-305). Pp. 13-18. DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2023-3-4-304-305-13-18.
  4. Mishchenko М., Kalinichenko L., Martseniuk L., Bobyl V., Pikulina O. Analysis of the influence of rolling stock on infrastructure facilities as a factor of management of the economic efficiency of transport construction enterprises. Investments: practice and experience. 2023. Issue 8. Pp. 7683. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2023.8.76.
  5. Задорожна Н. В. Х-неефективність і неоптимальний шлях витрат. Мікроекономічна теорія виробництва і витрат. URL: https://library.if.ua/book/120/8031.html (дата звернення: 04.10.2024).
  6. Ковальов А., Янковий В. Методи оптимізації капіталоозброєності на підприємствах України в ринкових умовах. Науковий вісник Одеського національного економічного університету : зб. наук. праць. 2018. № 11 (263). С. 97–117.
  7. Звєряков М. І. Економічний розвиток в епоху становлення «цифрового капіталізму». Економіка України. 2020. № 8. С. 3–23. DOI: https://doi.org/10.15407/ economyukr.2020.08.003.
  8. Jones C. I. The shape of production function and the direction of technical change. The Quarterly Journal of Economics. 2005. Vol. 120. No. 2. Рp. 517–549. URL: https://web.stanford.edu/~chadj/JonesQJE2005.pdf (access date: 07.10.2024).
  9. Карачина Н. П., Стрелюк О. В. Моделювання динамічної виробничої функції на основі класичної функції доходу. Збірник наукових праць Вінницького національного аграрного університету. Серія : Економічні науки. 2012. № 3 (69). С. 87–100.
  10. Устік Т. В., Міщенко М. І., Коваленко Н. В., Іщейкін Т. Є. Моделювання управлінських і маркетингових рішень із реалізації адаптаційних безпекових підходів в управлінні результативністю інноваційно орієнтованого підприємства рекламного бізнесу в умовах діджиталізації. Формування ринкових відносин в Україні : зб. наук. праць. 2023. № 6 (265). С. 66-74. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.8246003.
  11. Кулик А. Б. Моделювання виробничих функцій. Вчені записки : зб. наук. праць. 2010. № 12. С. 283–288.
  12. Yankovyi V. Optimization of capital-labor ratio is a new applicable aspect of two-factor production functions. Danish Scientific Journal. 2019. No. 9. Pp. 29–32.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до третього випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей в науковому журналі "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter