Вісник соціально-економічних досліджень 2024, 1-2(88-89), 76-91
Open Access Article
Вікторія Володимирівна Коваленко
доктор економічних наук, професор кафедри банківської справи,
Одеський національний економічний університет, Україна, e-mail: kovalenko-6868@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-2783-186X
Коваленко, В. В. (2024). Управління корпоративним клієнтським портфелем банку. Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2024. № 1-2 (88-89). С. 76-91.
У статті розглянуто підходи до оцінювання рівня ефективності управління корпоративним клієнтським портфелем в банку. Наведено авторське визначення управління корпоративним клієнтським портфелем банку, яке розглядається як вид діяльності у середині самого банку, за допомогою якого здійснюється процес прийняття управлінських рішень щодо його формування, ефективної взаємодії «корпоративний клієнт-банк» та гарантування кібербезпеки щодо встановлених взаємовідносин. Зазначено, що розвиток економіки країни в сучасних умовах залежить від стану банківської системи, яка є однією із найважливіших складових існування й функціонування фінансового ринку. Банківські послуги є важливими параметрами, які мають суттєвий вплив на підвищення ефективності діяльності банків. Взаємодія банків з нефінансовими корпораціями здійснюється на підставі розробленої банківськими бізнес-структурами кредитної, депозитної та інноваційної політик; формування доступної асортиментної лінійки банківських послуг для корпоративного бізнесу; використання клієнтоорієнтованого підходу до кожного корпоративного бізнесу. Але при цьому, варто приділяти увагу також оцінюванню ефективності такої взаємодії на підставі встановлення рівня ефективності створеної системи управління корпоративним клієнтським портфелем банками. Мета дослідження оцінювання рівня обслуговування корпоративного бізнесу та обґрунтування науково-методичного підходу до оцінювання рівня ефективності управління корпоративним клієнтським портфелем в банку. Запропоновано модель визначення рівня ефективності системи управління корпоративним клієнтським портфелем банку на прикладі ПАТ «Восток». За допомогою використання методу найменших квадратів, було доведено вплив на змінну «чиста процентна маржа» таких чинників як: обсяг кредитування нефінансових корпорацій; обсяг депозитних вкладень нефінансових корпорацій; ціна кредитного продукту; ціна депозитного продукту. Встановлено, що підвищення ефективності системи управління корпоративним клієнтським портфелем в банку в сучасних умовах розвитку фінансового ринку повинно відходити від традиційних каналів обслуговування корпоративного бізнесу. Побудова взаємовідносин корпоративного бізнесу з банками не можлива без впровадження цифрових технологій. Зазначене буде сприяти підвищенню ефективності системи управління корпоративним клієнтським портфелем у банках.
банк; управління; корпоративний клієнтський портфель; чиста процентна маржа; кредитування; депозитний портфель; клієнтоорієнтований підхід.
JEL classification: G210; E630; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.1-2(88-89).2024.76-91
УДК: 336.717
Продовжується набір статей до третього випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.
З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей в науковому журналі "Вісник соціально-економічних досліджень"
3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").
Завантажити інформаційний буклет