Вісник соціально-економічних досліджень 2024, 1-2(88-89), 76-91

Open Access Article

Управління корпоративним клієнтським портфелем банку

Вікторія Володимирівна Коваленко
доктор економічних наук, професор кафедри банківської справи, Одеський національний економічний університет, Україна, e-mail: kovalenko-6868@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-2783-186X

Цитувати статтю:

Коваленко, В. В. (2024). Управління корпоративним клієнтським портфелем банку. Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2024. № 1-2 (88-89). С. 76-91.

Анотація

У статті розглянуто підходи до оцінювання рівня ефективності управління корпоративним клієнтським портфелем в банку. Наведено авторське визначення управління корпоративним клієнтським портфелем банку, яке розглядається як вид діяльності у середині самого банку, за допомогою якого здійснюється процес прийняття управлінських рішень щодо його формування, ефективної взаємодії «корпоративний клієнт-банк» та гарантування кібербезпеки щодо встановлених взаємовідносин. Зазначено, що розвиток економіки країни в сучасних умовах залежить від стану банківської системи, яка є однією із найважливіших складових існування й функціонування фінансового ринку. Банківські послуги є важливими параметрами, які мають суттєвий вплив на підвищення ефективності діяльності банків. Взаємодія банків з нефінансовими корпораціями здійснюється на підставі розробленої банківськими бізнес-структурами кредитної, депозитної та інноваційної політик; формування доступної асортиментної лінійки банківських послуг для корпоративного бізнесу; використання клієнтоорієнтованого підходу до кожного корпоративного бізнесу. Але при цьому, варто приділяти увагу також оцінюванню ефективності такої взаємодії на підставі встановлення рівня ефективності створеної системи управління корпоративним клієнтським портфелем банками. Мета дослідження  оцінювання рівня обслуговування корпоративного бізнесу та обґрунтування науково-методичного підходу до оцінювання рівня ефективності управління корпоративним клієнтським портфелем в банку. Запропоновано модель визначення рівня ефективності системи управління корпоративним клієнтським портфелем банку на прикладі ПАТ «Восток». За допомогою використання методу найменших квадратів, було доведено вплив на змінну «чиста процентна маржа» таких чинників як: обсяг кредитування нефінансових корпорацій; обсяг депозитних вкладень нефінансових корпорацій; ціна кредитного продукту; ціна депозитного продукту. Встановлено, що підвищення ефективності системи управління корпоративним клієнтським портфелем в банку в сучасних умовах розвитку фінансового ринку повинно відходити від традиційних каналів обслуговування корпоративного бізнесу. Побудова взаємовідносин корпоративного бізнесу з банками не можлива без впровадження цифрових технологій. Зазначене буде сприяти підвищенню ефективності системи управління корпоративним клієнтським портфелем у банках.

Ключові слова

банк; управління; корпоративний клієнтський портфель; чиста процентна маржа; кредитування; депозитний портфель; клієнтоорієнтований підхід.

JEL classification: G210; E630; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.1-2(88-89).2024.76-91

УДК: 336.717

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Омельченко О. В., Король Р. М. Роль кредитної політики банку у забезпеченні надійності його кредитного портфелю. Подільський науковий вісник. 2021. № 2 (18). С. 20-24.
  2. Аврамчук Л. А., Костюк К. Д. Вплив кредитної політики на якість кредитного портфеля банківських установ. Proceedings of the 3rd International Scientific and Practical Conference «Concepts for the Development of Society’s Scientific Potential» (November, 19-20, 2022). Prague, No. 133. Pp. 101–107. URL: http://surl.li/qhkia. DOI: https://doi.org/10.51582/ interconf.19-20.11.2022.008.
  3. Зверук Л. А., Лисенко Т. С. Управління кредитною діяльністю банківських установ: сутність, практика, напрями вдосконалення. Бізнес-інформ. 2019. № 1. С. 349–357.
  4. Костак З. Р. Особливості формування кредитної політики банку. Науковий вісник НЛТУ України. 2012. Вип. 22.13. С. 198–203.
  5. Бартош О. М. Депозитна політика як складова системи управління діяльністю банку. Фінансовий простір. 2014. № 4 (16). C. 19–24.
  6. Жовтун Є. В. Теоретичні аспекти депозитної політики банків. Облік і фінанси. 2016. № 3 (73). С. 77-83.
  7. Вдовенко Л. О. Депозитна політика банку як основа забезпечення стійкості та надійності ресурсної бази. Інфраструктура ринку. 2019. Вип. 27. С. 278–284.
  8. Андрушків Т. Депозитна політика комерційного банку та напрями її вдосконалення. Українська наука : минуле сучасне, майбутнє. 2012. № 17. С. 3–13.
  9. Реверчук, С., Творідло, О. Цифровізація банківського бізнесу : винятки та можливості державного регулювання. Економіка та суспільство. 2023. № 55. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-45.
  10. Касич А., Наумкіна І. Процеси цифровізації як невід’ємна складова сучасного банківського менеджменту. Економіка та суспільство. 2021. Вип 28. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-28-1.
  11. Пантєлєєва Н. М. Фінансові інновації в умовах цифровізації економіки : тренди, виклики та загрози. Приазовський економічний вісник. 2017. № 3 (03). С. 68–73.
  12. Акопян Д. Банківська діяльність в умовах цифровізації економіки. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. 2022. № 8 (297). С. 48–56. DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2022-8-297-48-56.
  13. Кузнєцова І. Визначення сутності дефініції «технологія управління». Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. 2009. № 1. С. 55–62.
  14. Нечаюк Л. І., Телеш Н. О. Готельно-ресторанний бізнес : менеджмент : навч. посіб. Київ : ЦУЛ, 2003. 348 с.
  15. Самотєй В., Глущенко О. Сучасний стан та перспективи розвитку банківської системи України. Collection of Scientific Papers «ΛΌГOΣ» (November 11, 2022, Paris). С. 21–22. DOI: https://doi.org/10.36074/logos-11.11.2022.05.
  16. Огляд банківського сектору, листопад 2023 р. / Національний банк України : сайт. URL: http://surl.li/qhltc (дата звернення: 18.01.2024).
  17. Рейтинг надійних банків України 2024. Forinsurer. URL: https://forinsurer.com/rating-banks (дата звернення: 18.01.2024).
  18. Згруповані балансові залишки (у розрізі банків) / Національний банк України : сайт. URL: https://bank.gov.ua/ua/statistic/supervision-statist (дата звернення: 18.01.2024).
  19. Нормативи капіталу та їх складові (у розрізі банків) / Національний банк України : сайт. URL: https://bank.gov.ua/ua/statistic/supervision-statist#5 (дата звернення: 19.01.2024).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до третього випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей в науковому журналі "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter