Вісник соціально-економічних досліджень 2024, 1-2 (88-89), 35-46
Open Access Article
Борис Васильович Погріщук
доктор економічних наук, професор, директор Вінницького навчально-наукового інституту економіки Західноукраїнського національного університету, Україна, e-mail: pohrishchuk70@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-6974-1083
Володимир Васильович Щербич
аспірант кафедри міжнародного туризму і готельного бізнесу,
Західноукраїнський національний університет, Україна
, e-mail: volodymyrshcherbych1999@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-0544-4730
Олег Борисович Погріщук
кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки обліку та оподаткування,
Вінницький навчально-науковий інститут економіки
Західноукраїнського національного університету, Україна
, e-mail: o.pohrischuk@wunu.edu.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-9513-0585
Олександр Іванович Трачук
аспірант кафедри маркетингу, Західноукраїнський національний університет, Україна, e-mail: oleksandrtrachuk2023@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0009-0000-2869-8728
Погріщук, Б. В., Щербич, В. В., Погріщук, О. Б., Трачук, О. І. Інструменти маркетингового забезпечення продовольчої безпеки регіону. Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2024. № 1-2 (88-89). С. 35-46.
У статті розглянуто сучасний стан світової продовольчої безпеки та особливості її формування та забезпечення на регіональному рівні. У цьому контексті зазначено, що сучасний глобалізований економічний простір вимагає розуміння природи й закономірностей перебігу економічних процесів, побудови ефективної системи налагодження не лише виробництва, але й розробки різноманітних інструментів впливу на ринкове середовище для визначення та задоволення потреб людства. Метою статті є обґрунтування маркетингових інструментів досягнення сталості системи продовольчого забезпечення на регіональному рівні. Дослідження виконувалося за допомогою комплексного підходу та сукупності загальнонаукових методів: індукції та дедукції, економічного аналізу і синтезу, а також спеціальних методів, таких як: порівняння, теоретичного пошуку та логічного узагальнення. Встановлено, що реалізація механізму забезпечення продовольчої безпеки передбачає широкий спектр стратегічних рішень та заходів, що направлені на гарантування доступу населення до якісних та безпечних продуктів харчування у потрібній кількості та базується на таких складових, як: нормативно-правове регулювання безпеки харчових продуктів; здійснення моніторингу та контролю якості й відповідності стандартам безпеки продукції; освітнє та інформаційне забезпечення сфери продовольчої безпеки, розвиток сільськогосподарського виробництва та його державна підтримка у напрямі підвищення якості та ефективності виробництва продукції рослинництва та тваринництва; налагодження міжнародної співпраці та інноваційного розвитку галузей сільського господарства, переробної промисловості для підвищення рівня продовольчої безпеки. Обґрунтовано принципи формування продовольчої безпеки на регіональному рівні, а саме: соціальний принцип, що розкривається через забезпечення продуктами харчування населення та має прояв у створенні можливостей для усіх зацікавлених сторін в організаційному забезпеченні та контролі процесу формування продовольчої безпеки регіону; принцип комплексності, що відображає необхідність поєднання різних інструментів у процесі вирішення проблеми щодо забезпечення населення безпечними та якісними продуктами харчування; принцип системності, що передбачає всебічний підхід до вирішення економічних, соціальних, екологічних та інших аспектів проблеми продовольчої безпеки регіону. Доведено, що використання інструментів маркетингу при формуванні продовольчої безпеки регіону зосереджене не лише на забезпеченні населення безпечними та якісними продуктами, але й на зростанні усвідомленості щодо пріоритетності окресленого питання серед усіх зацікавлених громадян у сфері удосконалення безпеки життєдіяльності людини. Для досягнення цих цілей запропоновано використовувати різноманітні інструменти маркетингу, зокрема: інформаційних заходів з використанням інтернет-ресурсів та соціальних медіа; рекламних кампаній; проведення виставок, ярмарок, презентацій продовольчої продукції з акцентом на її безпеку та якісні властивості; освітні заходи та навчальні програми; сертифікація та маркування продукції; співпраця із засобами масової інформації; встановлення партнерських відносин з громадськими організаціями, місцевими підприємцями та управлінськими структурами для розв’язання питань формування сталої системи продовольчої безпеки регіону.
маркетинг; інструменти маркетингу; продовольча безпека; підприємництво; регіональний розвиток; економічний потенціал; сталий розвиток.
JEL classification: М310; О180; Q180; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.1-2(88-89).2024.35-46
УДК: 339.138:338.43
Продовжується набір статей до третього випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.
З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей в науковому журналі "Вісник соціально-економічних досліджень"
3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").
Завантажити інформаційний буклет