Вісник соціально-економічних досліджень 2023, № 3-4 (86-87), 99-107
Open Access Article
Дмитро Миколайович Чернов
головний фахівець з навчання Управління з навчання АТ КБ «ПриватБанк», аспірант кафедри економіки та менеджменту, Український державний університет науки і технологій, Україна, e-mail: dmytrochernov87@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0009-0000-8349-7187
Наталія Сергіївна Чернова
кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки та менеджменту, Український державний університет науки і технологій, Україна, e-mail: chernovanataliias@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-8461-498X
Чернов, Д. М., Чернова, Н. С. Формування нової мотиваційної парадигми з урахуванням особливостей сучасної соціально-економічної формації. Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2023. 3-4 (86-87). С. 99-107.
У статті розглянуто актуальні напрямки покращення ефективності діяльності сучасних підприємств та організацій за рахунок формування нової мотиваційної парадигми. Метою статті є дослідження та економічне обґрунтування можливості покращення економічного стану підприємств транспортного та зовнішньотранспортного (комерційного) сектору за рахунок формування та вдосконалення нової мотиваційної парадигми. Методологія дослідження передбачає використання таких загальнонаукових методів: емпіричного дослідження (порівняння, спостереження); теоретичного дослідження (сходження від абстрактного до конкретного); загальнонаукових методів (абстрагування й конкретизація, аналіз та синтез, індукція та дедукція, аналогія) та ін. Актуальність вирішення наукової проблеми, що визначена у статті, полягає в тому, що в умовах сучасної соціально-економічної формації, підвищення вимог до ефективності та конкурентоспроможності сучасних підприємств, обмежених коштів, до підприємств пред’являються вимоги щодо покращення продуктивності та вмотивованості співробітників, максимальне залучення їх потенціалу до виробничої діяльності. Результати дослідження наступні: визначено показники моніторингу стану нової мотиваційної парадигми підприємств та організацій комерційного та некомерційного сектору національної економіки, що віддзеркалюють ринковий потенціал таких підприємств з урахуванням запитів сучасної соціально-економічної формації, в умовах гармонізації ключових напрямів діяльності основних галузей національної економіки України до світової економічної формації. Оригінальність і практична цінність дослідження полягає в тому, що у статті систематизовано ключові показники нової мотиваційної парадигми, які враховують особливості сучасної соціально-економічної формації. Висновки дослідження наступні: обґрунтовано та розкрито, що дослідження та формування нової мотиваційної парадигми з урахуванням особливостей сучасної соціально-економічної формації дозволить з мінімальними витратами ресурсів покращити економічний стан підприємств, їх конкурентоспроможність через підвищення зацікавленості робітників в кінцевому результаті та насиченістю виробничого процесу внутрішньозмістовною працею.
мотиваційна парадигма; персонал організації; вдосконалення кадрового потенціалу; соціально-економічна формація; ефективність діяльності підприємств; собівартість; конкурентоспроможність підприємств; розвиток.
JEL classification: J330; M540; O150; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(86-87).2023.99-107
УДК: 331.101.386
Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.
З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"
3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").
Завантажити інформаційний буклет