Вісник соціально-економічних досліджень 2023, 3-4(86-87), 9-21

Open Access Article

Вплив трансформаційного лідерства на організаційну креативність із задоволеністю працею як посередницькою змінною: приклад FGV Holdings Berhad

Хасіба Хадуга
доктор економіки, викладач кафедри економіки, факультет економічних наук, Університет імені Абдельхаміда Мехрі Костянтина 2, Алжир, e-mail: hadouga.hassiba@yahoo.fr, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-6371-8608

Цитувати статтю:

Хадуга, Х. (2023). Вплив трансформаційного лідерства на організаційну креативність із задоволеністю працею як посередницькою змінною : приклад FGV Holdings Berhad. Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2023. № 3-4 (86-87). С. 9-21.

Анотація

Метою дослідження є визначення впливу трансформаційного лідерства на організаційну креативність із такою посередницькою змінною як задоволеність роботою. Доведено значущість відмінностей у відповідях співробітників FGV Hodings Berhad щодо ступеня практики трансформаційного лідерства, практики організаційної креативності та задоволеності роботою, що демонструє вибірка, яка складалася із ста постійних співробітників, відібраних випадковим чином за допомогою електронної відповіді. У цьому дослідженні застосовано кількісний підхід із використанням опитувальника, метод тестування даних, метод часткових найменших квадратів (PLS), який є частиною моделювання зі структурними рівняннями (SEM) і тест Собела для перевірки ефекту посередництва. Використання кількісного підходу дозволяє перевірити теорію за допомогою дослідницьких змінних, використовуючи розрахунки та статистичний аналіз як індикатори, щоб визначити, чи існує ефект або якісний зв’язок між змінними при перевірці гіпотез. Незалежною змінною в цьому дослідженні є трансформаційне лідерство (X), а залежною змінною є організаційна креативність (Y), тоді як посередницькою змінною є задоволеність роботою (Z). На основі результатів аналізу та перевірки гіпотез, які були висунуті в цьому дослідженні, ми дійшли висновку, що існує прийнятний рівень практики трансформаційної лідерської поведінки в досліджуваній організації, і це дозволяє їй відповідати вимогам зовнішнього середовища та отримати конкурентні переваги завдяки своїм людським ресурсам, оскільки це заохочує всіх посадових осіб проявляти ініціативи, які сприяють процесу змін всередині організації шляхом набуття трансформаційної лідерської поведінки. Доведено, що в досліджуваній організації існує прийнятний рівень вимірювання організаційної креативності, який дозволяє досягти досконалості в продуктивності для забезпечення лідерства. Результати дослідження в FGV Hodings Berhad продемонстрували високий рівень трансформаційної лідерської поведінки.

Ключові слова

трансформаційне лідерство; організаційна креативність; задоволеність працею.

JEL classification: M140; M200; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(86-87).2023.9-21

УДК: 316.46:331.101.32

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Khalili, A. (2016). Linking transformational leadership, creativity, innovation, and innovation-supportive climate, Management Decision, Vol. 54, Issue 9, pp. 2277-2293. DOI: https://doi.org/10.1108/MD-03-2016-0196.
  2. Gisbert-López, M. C., Verdú-Jover, A. J., & Gómez-Gras, J. M. (2014). The moderating effect of relationship conflict on the creative climate – innovation association: the case of traditional sectors in Spain, The International Journal of Human Resource Management, Vol. 25, Issue 1, pp. 47-67. DOI: https://doi.org/10.1080/09585192.2013.781525.
  3. Mustika, H., Eliyana, A., & Agustina, T. S. (2020). The effect of leadership behaviour on knowledge management practices at the PT Power Plant of East Java, International Journal of Innovation, Creativity and Change, Vol. 10, Issue 12, pp. 382-391.
  4. Mittal, S., & Dhar, R. L. (2015). Transformational leadership and employee creativity: Mediating role of creative self-efficacy and moderating role of knowledge sharing. Management Decision, Vol. 53, Issue 5, pp. 894-910. DOI: https://doi.org/10.1108/MD-07-2014-0464.
  5. Boehnke, K., Bontis, N., DiStefano, J. J., & DiStefano, A. C. (2003). Transformational leadership: an examination of cross-national differences and similarities, Leadership & Organization Development Journal, Vol. 24, Issue 1, pp. 5-15. DOI: https://doi.org/10.1108/01437730310457285.
  6. Simola, S., Barling, J., & Turner, N. (2012). Transformational leadership and leaders’ mode of care reasoning, Journal of Business Ethics, Vol. 108, pp. 229-237. DOI: https://doi.org/10.1007/s10551-011-1080-x.
  7. Fitzgerald, S., & Schutte, N. S. (2010). Increasing transformational leadership through enhancing self‐efficacy, Journal of Management Development, Vol. 29, Issue 5, pp. 495-505. DOI: https://doi.org/10.1108/02621711011039240.
  8. Du, S., Swaen, V., Lindgreen, A., & Sen, S. (2013). The roles of leadership styles in corporate social responsibility, Journal of Business Ethics, Vol. 114, No. 1, pp. 155-169. DOI: https://doi.org/10.1007/s10551-012-1333-3.
  9. Dvir, T., Eden, D., Avolio, B. J., & Shamir, B. (2002). Impact of transformational leadership on follower development and performance: A field experiment, The Academy of Management Journal, Vol. 45, No. 4, pp. 735-744. DOI: https://doi.org/10.2307/3069307.
  10. Saiyaden, M. A. (1993). Human Resource Management, New Delhi, McGraw-Hil.
  11. Luthans, F. (1985). Organizational Behavior, McGill Illinois. 574 p.
  12. Bharadwaj, S., & Menon, A. (2000). Making innovation happen in organizations: individual creativity mechanisms, organizational creativity mechanisms or both? Journal of Product Innovation Management, Vol. 17, Issue 6, pp. 424-434. DOI: https://doi.org/10.1111/1540-5885.1760424.
  13. Gioia, D. A. (1995). Contrasts and Convergences in Creativity: Themes in Academic and Practioner. Views In: Creative Action in Organizations: Ivory tower visions and real world voices. Ford, C. M., & Gioia, D. A. (Eds.), Thousand Oaks, Sage Publications, p. 317.
  14. Jones, F. B. (1995). The changing face of creativity. In: Creative Action in Organizations: Ivory tower visions and real world voices. Ford, C. M., & Gioia, D. A. (Eds.), Thousand Oaks, Sage Publications, p. 195.
  15. Bass, B. M., & Riggio, R. E. (2005). Transformational Leadership, 2ed, USA: Lawrence Erlbaum Associates, Inc. 282 p.
  16. Mumford, M. D., Connelly, M. S., & Gaddis, B. H. (2003). How creative leaders think: Experimental findings and cases, The Leadership Quarterly, Vol. 14, Issues 4-5, pp. 411-432. DOI: https://doi.org/10.1016/S1048-9843(03)00045-6.
  17. Mumford, M. D., Scott, G. M., Gaddis, B., & Strange, J. M. (2002). Leading creative people: Orchestrating expertise and relationships, The Leadership Quarterly, Vol. 13, Issue 6, pp. 705-750. DOI: https://doi.org/10.1016/S1048-9843(02)00158-3.
  18. Riaz, A., & Haider, M. H. (2010). Role of transformational and transactional leadership on job satisfaction and career satisfaction, Business and Economic Horizons, Vol. 1, pp. 29-38. DOI: http://dx.doi.org/10.15208/beh.2010.05.
  19. Fonseca, A. M., Porto, J. B., & Barroso, A. C. (2012). O efeito de valores pessoais nas atitudes perante estilos de liderança, Revista de Administração Mackenzie, Vol. 13, No. 3, Edição Especial, pp. 122-149.
  20. Toda, F. A., Toda, R. A., Teixeira, A. F., & Junior, J. L. (2014). Um estudosobre a relação entre oestilo de liderança do professor e a satisfação do estudante, REUNA, Vol. 19, pp. 147-160.
  21. Batista, N. P. O., Kilimnik, Z. M., & Neto, M. T. R. (2016). Influência dos estilos de liderançanasatisfação no trabalho: um estudoemumaentidade de fins nãoeconômicos, Revista de Gestão e Tecnologia, Vol. 6, No. 3, pp. 24-39.
  22. Silva, M. B., Nascimento, E. M., & Cunha, V. A. (2017). Satisfação dos funcionários e estilos de liderança: existe relação? Revista Capital Científico - Eletrônica, Vol. 15, No. 4. DOI: https://doi.org/10.5935/2177-4153.20170030.
  23. Hair, J. F., Sarstedt, M., Ringle, Ch. M., & Mena, J. A. (2012). An assessment of the use of partial least squares structural equation modeling in marketing research, Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 40, Issue 3, pp. 414-433. DOI: https://doi.org/10.1007/s11747-011-0261-6.
  24. Farrell, W. M., Desch, M. D., Kaiser, M. L., Lecacheux, A., Kurth, W. S., Gurnett, D. A., Cecconi, B., & Zarka, P. (2005). A nightside source of Saturn’s kilometric radiation: Evidence for an inner magnetosphere energy driver, Geophysical Research Letters, Vol. 32, Issue 18. DOI: https://doi.org/10.1029/2005GL023449.
  25. Negussie, N., & Demissie, A. (2013). Relationship between leadership styles of nurese managers and nurses, job satisfaction in Jimma University Specialized Hospital, Ethiopian Journal of Health Sciences, Vol. 23, No. 1, pp. 49-58. Retrieved from: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23559838.
  26. Iman, N., & Lestari, W. (2019). The effect of leadership on job satisfaction, work motivation and performance of employees: Studies in AMIK Yapennas Kendari, African Journal of Business Management, Vol. 13 (14), pp. 465-473. DOI: https://doi.org/10.5897/AJBM2019.8794.
  27. Atmojo, M. (2012). The influence of transformational leadership on job satisfaction, organizational commitment, and employee performance, International Research Journal of Business Studies, Vol. 5, No. 2, pp. 113-128. DOI: https://doi.org/10.21632/irjbs.5.2.113-128.
  28. Andreani, F., & Petrik, A. (2016). Employee performance as the impact of transformational leadership and job satisfaction in PT Anugerahbarudenpasar, Jurnal Manajemen dan Kewirausahaan, Vol. 18 (1), pp. 25-32. DOI: https://doi.org/10.9744/jmk.18.1.25-32.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter