Вісник соціально-економічних досліджень 2023, № 3-4 (86-87), 135-148
Open Access Article
Андрій Вадимович Андрейченко
доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри економіки, права та управління бізнесом, Одеський національний економічний університет, Україна, e-mail: a.andreichenko@oneu.ukr.education, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-1854-9099
Раїса Володимирівна Грінченко
доктор економічних наук, доцент, завідувачка кафедри економіки підприємства та організації підприємницької діяльності, Одеський національний економічний університет, Україна, e-mail: raya11@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-3366-6154
Лілія Вікторівна Жердецька
доктор економічних наук, професор, завідувачка кафедри банківської справи, Одеський національний економічний університет, Україна, e-mail: :lzherdetska@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-5398-868X
Андрейченко, А. В., Грінченко, Р. В., Жердецька, Л. В. Передумови, проблеми та перспективи впровадження дуальної освіти в навчальний процес. Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2023. 3-4 (86-87). С. 135-148.
Стаття присвячена дослідженню проблем та перспектив впровадження дуальної освіти в навчальний процес. Дуальна форма освіти передбачає тісний взаємозв’язок і поєднання теоретичної та практичної складової через навчання безпосередньо на робочому місці. У результаті розвиток дуальної освіти може сприяти зростанню інновацій та підвищенню конкурентоспроможності українських компаній на світовому ринку, а також зможе гарантувати здобувачу місце подальшого працевлаштування. Предметом дослідження є ефективне використання потенціалу університету щодо впровадження дуальної форми навчання. Метою статті є дослідження теоретичних засад впровадження дуальної форми здобуття освіти з подальшим обранням оптимальної моделі її функціонування в Україні. Методологічною базою дослідження є нормативно-правові акти України, що регламентують діяльність закладів вищої освіти, наукові праці вітчизняних вчених та зарубіжних фахівців з проблеми впровадження дуальної форми здобуття освіти. У дослідженні розкрито зміст дуальної форми навчання та сформовані перспективи її впровадження; проаналізовано моделі дуальної форми освіти в окремих європейських університетах, зокрема Польщі, Іспанії та Німеччині; досліджено особливості впровадження дуальної освіти у навчальних закладах України. Вивчення досвіду провідних університетів ЄС щодо впровадження дуальної форми здобуття освіти та різних форм її імплементації в навчальний процес надало можливість ґрунтовного вивчення всіх переваг та ризиків для подальшого впровадження у вітчизняних ЗВО з урахуванням національних особливостей навчального процесу. Практична значимість роботи полягає у запропонованій моделі запровадження дуальної форми навчання в Одеському національному економічному університеті, що дозволить підвищити якість підготовки випускників, а також посилити взаємовідносини між університетом, здобувачем освіти та роботодавцем.
освіта; дуальна освіта; форми здобуття освіти; освітній процес; конкурентоспроможність університету.
JEL classification: A220; I250; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(86-87).2023.135-148
УДК: 377.35:378
Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.
З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"
3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").
Завантажити інформаційний буклет