Вісник соціально-економічних досліджень 2023, № 3-4 (86-87), 195-204

Open Access Article

Міжнародний діловий туризм як чинник повоєнного відновлення туристичної галузі України

Олена Олегівна Ахмедова
кандидат наук з державного управління, доцент кафедри туризму, Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця, Україна, e-mail: akhmedovayelena@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-1573-7710

Роман Олегович Корнійчук
Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця, Україна, e-mail: petrovan@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0009-0008-4095-9888

Цитувати статтю:

Ахмедова, О. О., Корнійчук, Р. О. Міжнародний діловий туризм як чинник повоєнного відновлення туристичної галузі України. Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2023. 3-4 (86-87). С. 195-204.

Анотація

У статті розглянуто особливості міжнародного ділового туризму як специфічного виду туризму, який не залежить від сезону, є прогнозованим і масовим, орієнтується на споживання послуг високої якості, а також широкого спектру додаткових послуг. В Україні, незважаючи на достатній ресурсний потенціал у галузі міжнародного ділового туризму, постають проблеми з недостатнім міжнародним позиціюванням країни та відсутністю ефективної стратегії її просування як дестинації, привабливої саме для даного виду туризму. Відповідно, аналіз місця і ролі ділового туризму в розрізі відродження туристичного сектору України в післявоєнний час вважаються актуальними і потребують значної уваги. Метою статті є дослідження ролі міжнародного ділового туризму як чинника повоєнного відновлення туристичної галузі України. Проаналізовано тенденції розвитку міжнародного ділового туризму у світі за останні десятиліття і витрати на нього, визначено його роль і місце у сучасному діловому співтоваристві. Узагальнено досвід пандемічних обмежень, що стали всесвітнім викликом для туристичної галузі, та заходи щодо успішного виходу з кризи, які можуть слугувати основою для формування системних положень щодо перетворення України у туристично привабливу країну завдяки залученню іноземного споживача. Визначено проблемні точки туристичної галузі в цілому і міжнародного ділового туризму зокрема. Доведено, що сучасна індустрія ділового туризму стимулює активність багатьох суміжних галузей економіки і забезпечує зростання прибутковості економіки країни. Запропоновано заходи щодо розвитку міжнародного ділового туризму як інструменту відродження країни після завершення воєнного вторгнення.

Ключові слова

туризм; міжнародний туризм; діловий туризм; туристична галузь; управління; повоєнне відновлення.

JEL classification: F200; L830; L840; Z320; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(86-87).2023.195-204

УДК: 338.48-6:338(477.54)

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. World Travel & Tourism Council (WTTC) : website. URL: https://wttc.org/research/ economic-impact (access date: 15.08.2023).
  2. Дехтяр Н. А. Тенденції розвитку світового ринку ділового туризму. Проблеми економіки. 2014. № 1. С. 43–51.
  3. Галасюк С. С., Мартинова Н. С. Моніторинг розвитку ділового туризму у світі. Інфраструктура ринку. 2020. Вип. 50. C. 98105. DOI: https://doi.org/10.32843/ infrastruct50-16.
  4. Шикіна О. В., Гончаренко Я. Є., Ремігайло І. Ю. Шляхи розвитку ділового туризму у період пандемії. Інфраструктура ринку. 2020. Вип. 50. С. 213–219. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct50-35.
  5. Conroy K. M., McDonnell A.,  Jooss, S. Navigating complex frontiers : international business travelers as global boundary spanners in MNEs. Academy of Management Proceedings. 2020. No. 1. DOI: https://doi.org/10.5465/AMBPP.2020.52.
  6. Reza F. M., Gholipour H. F., Feizi M., Nunkoo R.,  Andargoli A. E. International tourism and outbreak of coronavirus (COVID-19) : a cross-country analysis. Journal of Travel Research. 2020. Vol. 60. Issue 3. DOI: https://doi.org/10.1177/0047287520931593.
  7. Gholipour H. F.,  Foroughi B. Business sentiment and international business travels : a cross-country analysis. Journal of Travel Research. 2019. Vol. 32. Pp. 1–12. DOI: https://doi.org/10.1177/0047287519872828.
  8. Dimitrova M. Of discovery and dread : the importance of work challenges for international business travellers’ thriving and global role turnover intentions. Journal of organizational behaviour. 2020. Vol. 41. Issue 4. Pp. 369383. DOI: https://doi.org/10.1002/job.2430.
  9. Xu X., Li Y.,  Lu A. C. A comparative study of the determinants of business and leisure travellers’ satisfaction and dissatisfaction. International Journal of Services and Operations Management. 2019. Vol. 33. No. 1. Pp. 87111. DOI: https://doi.org/10.1504/ IJSOM.2019.10021116.
  10. Andresen M.,  Bergdolt F. Individual and job-related antecedents of a global mindset: An analysis of international business travellers’ characteristics and experiences abroad. The International Journal of Human Resource Management. 2021. Vol. 32. Pp. 19531985. DOI: https://doi.org/10.1080/09585192.2019.1588349.
  11. Unger O., Uriely N.,  Fuchs G. The business travel experience. Annals of Tourism Research. 2016. Vol. 61. Pp. 142–156. DOI: https://doi.org/10.1016/j.annals.2016.10.003.
  12. Dimitrova M., Chiab S. I., Shafferc M. A.,  Tay-Leed C. Forgotten travellers : adjustment and career implications of international business travel for expatriates. Journal of International Management. 2020. Vol. 26. Issue 1. DOI: https://doi.org/10.1016/ j.intman.2019.100707.
  13. Coscia M., Neffke F.,  Hausmann R. Knowledge diffusion in the network of international business travel. Nature Human Behaviour. 2020. Vol. 4. Pp. 10111020. DOI: https://doi.org/10.1038/s41562-020-0922-x.
  14. Hovhannisyan N.,  Keller W. International business travel: an engine of innovation? Journal of Economic Growth, 2015. Vol. 20. Pp. 75–104. DOI: https://doi.org/10.1007/s10887-014-9107-7.
  15. Худавердієва В. А. Міжнародний туризм як чинник європейської інтеграції України: історія, сучасний стан і перспективи розвитку. Південний архів. Iсторичні науки. 2022. № 39. С. 35–43. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2786-5118/2022-39-5.
  16. Москвяк Я. Є. Професійно-діловий туризм в Україні – перспективи розвитку. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2021. № 5. Т. 1. С. 6371. DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-298-5(1)-11.
  17. Davidson R.,  Cope B. Business travel: conferences, incentive travel, exhibitions, corporate hospitality, and corporate travel. Boston : Addison-Wesley Longman Ltd, 2003. 290 p.
  18. Statista : website. URL: https://www.statista.com (access date: 20.11.2023).
  19. Global Business Travel Association (GBTA) : website. URL: https://www.gbta.org (access date: 22.11.2023).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter