Вісник соціально-економічних досліджень 2020, 3-4(74-75), 205-219

Open Access Article

Перспективи розвитку в’їзного туризму в Україні з використанням інструментів digital-маркетингу

Ольга Василівна Назаренко
кандидат економічних наук, доцент кафедри туристичного та готельно-ресторанного бізнесу, Одеський національний економічний університет, Україна, e-mail: olga.nazarenko.od@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-7386-895X

Цитувати статтю:

Назаренко, О. В. Перспективи розвитку в’їзного туризму в Україні з використанням інструментів digital-маркетингу. Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2020. № 3-4 (74-75). С. 205–219.

Анотація

У статті розглянуто питання теорії і практики digital-маркетингу щодо розв’язання проблем туристичного бізнесу. Показано, що використання маркетингових онлайн-інструментів є необхідною умовою успішного розвитку турпідприємств. Проаналізовано сучасний стан, проблеми та перспективи розвитку ринку туристичних послуг України. Виявлено, що пріоритетними є напрями розвитку як в’їзного, так і внутрішнього туризму, які є важливими чинниками підвищення якості життя в Україні, створення додаткових робочих місць, поповнення валютних запасів держави та поліпшення іміджу бренду України на міжнародній арені. Визначено, що стратегія розвитку в’їзного туризму має передбачати використання структурно-функціонального методу, що дозволяє поєднувати різноманітні компоненти туристичної індустрії та її інфраструктури. Розглянуто основні проблеми, що стримують розвиток туристичної індустрії в країні та потребують подальшого вирішення. З’ясовано, що стимулювати розвиток в’їзного туризму можна за рахунок поліпшення інформаційної та технічної інфраструктур, підвищення якості обслуговування, розроблення міжнародних туристичних маршрутів. За результатами дослідження запропоновано шляхи збільшення бази підписників, створення цінного й актуального контенту для клієнтів, персоналізації спілкування з клієнтами та автоматизації цього процесу, а також сформульовано рекомендації щодо перетворення нового клієнта в лояльного. Доведено, що для розвитку туристичної сфери в Україні є всі передумови, оскільки Україна має значний рекреаційний потенціал: вигідне географічне положення, сприятливі кліматичні умови, різноманітний рельєф, розгалужену транспортну мережу та збережені пам’ятки культурної спадщини.

Ключові слова

туристична галузь; доступний туризм; digital-маркетинг; безбар’єрний туризм; інноваційні технології, цифровізація економіки; маркетингові стратегії.

JEL classification: M310; Z320; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(74-75).2020.205-219

УДК: 338.48:330.341.1

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Герчикова Е. З., Спиридонова Е. П. Социологические аспекты трансформации сферы рекреации и туризма в условиях цифровой экономики. Вестник Саратовского государственного социально-экономического университета. 2018. № 3 (72). С. 185–189.
  2. Клейман А. А., Бабанчикова О. А. Совершенствование технологии продаж туристского продукта на основе внедрения инновационных технологий. Вестник Национальной академии туризма. 2015. № 3 (35). С. 20–26.
  3. Negroponte N. Being Digital. New York : Alfred A. Knopf, 1995. 272 p.
  4. Дядечко Л. П. Економіка туристичного бізнесу : навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2007. 224 с.
  5. Білецька Л. В., Білецький О. В., Савич В. І. Економічна теорія : політекономія, мікроекономіка, макроекономіка : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Мін-во освіти і науки України. Київ : Центр навчальної літератури, 2005. 652 с.
  6. Цьохла С. Ю. Систематизація факторів розвитку туристичної індустрії. Вчені записки ТНУ. Серія : Економіка та управління. 2009. Т. 22 (61). № 2. С. 373–380.
  7. Кифяк В. Ф. Організація туристичної діяльності в Україні : навч. посіб. Чернівці : Книги-ХХІ, 2003. 300 с.
  8. Жукова М. А. Индустрия туризма : менеджмент организации. Москва : Финансы и статистика, 2004. 200 с.
  9. Мальська М. П., Худо В. В. Туристичний бізнес : теорія та практика : навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2007. 424 с.
  10. Шершньова О. В. Нормативно-правове закріплення видових класифікацій туризму в Україні та їх відповідність міжнародним вимогам. Верховенство права у процесі державотворення та захисту прав людини в Україні : матер. ІХ Всеукр. наук.-практ. конф. (30-31 травня 2008 р., м. Острог). Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2008. С. 390–393.
  11. International tourism highlights. 2019. World Tourism Organization (UNWTO). URL: http://tourlib.net/wto/WTO_highlights_2019.pdf (access date: 03.08.2020).
  12. Лебедева Т. Е., Шкунова А. А., Слаутина М. С. Продвижение на рынке туризма : новое решение. Инновационная экономика : перспективы развития и совершенствования. 2018. № 5 (31). С. 81–85.
  13. Цифровизация туризма : кто не успел, тот опоздал. URL: https://www.tourprom.ru/ articles/42 (дата обращения: 05.08.2020).
  14. Интернет-маркетинг в туризме : эффективное продвижение туристических услуг в индустрии туризма через интернет. URL: https://www.tourism-review.su/e-marketing-v-turizme-page692 (дата обращения: 06.08.2020).
  15. Простые рецепты для украинского туризма. Украинская правда. URL: https://www.pravda.com.ua/rus/columns/2019/09/23/7227119 (дата обращения: 10.08.2020).
  16. Ушаков Д. С. Технологии въездного туризма : учеб. пособ. 2-е изд. Москва : МарТ, 2007. 384 с.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter