Вісник соціально-економічних досліджень 2020, 2(73), 9-26

Open Access Article

Інституціональне забезпечення національних планів сталого розвитку та антикризового управління

Оксана В’ячеславівна Мороз
кандидат фізико-математичних наук, старший науковий співробітник,м. Київ, Україна, e-mail: oksana.moroz@yahoo.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-5933-7458

Цитувати статтю:

Мороз, О. В. Інституціональне забезпечення національних планів сталого розвитку та антикризового управління. Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2020. № 2 (73). С. 9–26.

Анотація

На основі системної консолідації світових наукових здобутків та висновків/рекомендацій ОЕСР, ООН і ЄК у статті ідентифіковано складові механізми та цілісну модель інституціонального забезпечення національних планів сталого розвитку та антикризового управління (НП). Дослідження ґрунтувалося на загальних для таких планів рисах, як комплексність проблем та необхідність досягнення максимальних результатів із мінімальними витратами, що потребує узгодженості міжсекторальних та багаторівневих дій і фінансування за наявності координаційного/регуляторного органу (Центрального координатора, ЦК) із використанням інструментів кращого/ефективного регулювання. За підсумками проведеного аналізу: 1) визначено переваги надання повноважень координації формування та імплементації НП Центру Уряду (офісу Голови держави або Прем’єр-міністра) та закріпленому за ним ЦК порівняно з профільними міністерствами; 2) аргументовано важливість для ЦК балансування й поєднання стратегій нейтралітету, визначення загальних настанов і примусу із альтернативним набором механізмів та функцій, що обумовлюються атрибутами комплексності та інструментами кращого/ефективного регулювання НП; 3) обґрунтовано універсальний представницький склад та структуру ЦК. Результати дослідження можуть бути використанні як науково-доказова база для прийняття рішень Урядами стосовно інституціональної складової регулювання НП різної спрямованості, зокрема, визначених вимогами законодавства ЄС щодо скорочення викидів від великих спалювальних установок, з питань енергетики та клімату, а також обумовлених потребами антикризового управління, незалежно від типу загроз: пандемії, захист критичної інфраструктури тощо.

Ключові слова

інституціональні структури/механізми; координаційні структури/ механізми; Центр Уряду; міжгалузеве/багаторівневе управління/координація; комплексна проблема; національний план імплементації.

JEL classification: H100; H110; H120; O130; O210; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.2(73).2020.9-26

УДК: [354]:338.264:330.34

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Resolution adopted by the General Assembly on 25.09.2015 [without reference to a Main Committee (A/70/L.1)] 70/1. Transforming our world : the 2030 Agenda for Sustainable Development. Publications of the United Nations, 2015. 35 p.
  2. European Commission staff working document «Better Regulation Guidelines» (SWD (2017) 350), 07 July 2017. Publications of the European Commission, Brussels, 2017. 90 p.
  3. The new European consensus on development «Our world, our dignity, our future»: Joint statement by the Council and the representatives of the governments of the member states meeting within the Council, the European Parliament and the European Commission (2017/C210/01), 07 June 2017. Publications Office of the European Union, Luxembourg, 2017. 24 p.
  4. Resolution adopted by the General Assembly on 27 July 2015 [without reference to a Main Committee (A/69/L.82)] 69/313. Addis Ababa Action Agenda of the Third International Conference on Financing for Development. Publications of the United Nations, 2015. 37 p.
  5. Recommendation of the Council of the OECD on Regulatory Policy and Governance. OECD Publishing, 2012. 32 p.
  6. Institutional mechanisms for Sustainable Development Goals coordination in Asia and the Pacific Voluntary National Reviews» (ESCAP/RFSD/2019/INF/3) : the document of Sixth Asia-Pacific Forum on Sustainable Development, 27–29 March 2019. Bangkok : United Nations Economic and Social Commission for Asia and the Pacific, 2019. 21 p.
  7. Better Policies for Sustainable Development 2016 : A New Framework for Policy Coherence. OECD Publishing, 2016. 291 p. DOI: http://dx.doi.org/10.1787/9789264256996-en.
  8. Мороз О. В. Міжнародні інструменти досягнення цілей сталого розвитку тисячоліття та Паризької угоди у розрізі енергетики, що актуальні на національному рівні України / Цілі сталого розвитку : глобальні та національні виміри : зб. матер. Міжнар. наук.-практ. конференції, 05–06 квітня 2017 р. Київ : Академія праці, соціальних відносин і туризму, 2017. С. 45–47.
  9. The territorial impact of Covid-19 : managing the crisis across levels of government. OECD Publishing, 2020. 70 p.
  10. OECD Regulatory Policy Outlook 2018. OECD Publishing, 2018. 251 p.
  11. Endsley T. C. An examination of cultural influences on team cognition and information sharing in emergency crisis management domains : a mixed methodological approach : A Dissertation in Information Sciences and Technology. The Pennsylvania State University, 2016. 227 p.
  12. Boin A., McConnell A. Preparing for critical infrastructure breakdowns : the limits of crisis management and the need for resilience. Journal of Contingencies and Crisis Management. 2007. Vol. 15. No. 1. Pp. 50–59. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1468-5973.2007.00504.x.
  13. Jones H. Working Paper: Taking responsibility for complexity : how implementation can achieve results in the face of complex problems. Overseas Development Institute, 2011. 60 р.
  14. Dörner D., Funke J. Complex problem solving : what it is and what it is not. Frontiers in Psychology. 2017. Vol. 8. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.01153.
  15. Molenveld A., Verhoest K., Voets J., Steen T. Images of coordination: how implementing organizations perceive coordination arrangements. Public Administration Review. 2020. Vol. 80 (1). Pp. 9–22. DOI: https://doi.org/10.1111/puar.13136.
  16. Debate the issues : complexity and policy making. OECD Insights, OECD Publishing, 2017. 101 p. DOI: http://dx.doi.org/10.1787/9789264271531-en.
  17. Candel J.J.L. The expediency of policy integration. Policy Studies. 2019. Pp. 1–17. DOI: https://doi.org/10.1080/01442872.2019.1634191.
  18. Cejudo G. M., Michel C. L. Addressing fragmented government action : Coordination, coherence, and integration. Policy Sciences. 2017. Vol. 50. Pp. 745–767. DOI: https://doi.org/ 10.1007/s11077-017-9281-5.
  19. Мороз О. B. Інноваційні механізми регулювання для національних планів розвитку. Вісник Академії праці, соціальних відносин і туризму. 2019. № 4. C. 28–39. DOI: https://doi.org/10.33287/11217.
  20. Integrated Planning & Sustainable Development : Challenges and Opportunities : Synthesis Report. United Nations Development Programme, 2016. 119 p.
  21. Williams B., Hof S. Wicked solutions : A systems approach to complex problems : A work book, 2014. 97 p. URL: http://www.bobwilliams.co.nz/ewExternalFiles/Wicked.pdf (access date: 07.05.2020).
  22. Building a Government for the Future: Improving policy performance and managing complex challenges (GOV/PGC(2013)14). Symposium discussion notes of 48th session of the Public Governance Commitee, 12–13 November 2013. OECD Conference Centre, Paris, 2013. 32 p. URL: http://www.oecd.org/gov/Building-a-Government-for-the-Future.pdf (access date: 25.05.2020).
  23. Versluis E., Van Asselt M., Kim J. The multilevel regulation of complex policy problems : uncertainty and the Swine Flu Pandemic. European Policy Analysis. 2019. Vol. 5. No. 1. Pp. 80–98. DOI: https://doi.org/10.1002/epa2.1064.
  24. Polterovich V. Towards a general theory of social and economic development : evolution of coordination mechanism. Russian Journal of Economics. 2018. No. 4. Pp. 346–385. DOI: https://doi.org/10.3897/j.ruje.4.33621.
  25. Федорчак О. Інституційний механізм державного управління. Ефективність державного управління. 2017. Вип. 1 (50). Ч. 1. С. 53–63.
  26. Trein P., Meyer I., Maggetti M. The integration and coordination of public policies : A systematic comparative review. Journal of Comparative Policy Analysis Research and Practice. 2019. Vol. 21 (4). DOI: https://doi.org/10.1080/13876988.2018.1496667.
  27. Christensen T., Ma L. Coordination structures and mechanisms for crisis management in China : challenges of complexity. Public Organization Review, 2018. DOI: https://doi.org/ 10.1007/S11115-018-0423-9.
  28. UN Environment : From NIPs to implementation : lessons learned report. Produced by UN Environment, Economy Division. 2018. 113 p.
  29. Wong R. What makes a good coordinator for implementing the Sustainable Development Goals? Journal of Cleaner Production. 2019. Vol. 238. DOI: https://doi.org/10.1016/ j.jclepro.2019.117928.
  30. Peters B. G. The challenge of policy coordination. Policy Design and Practice. 2018. Vol. 1. Pp. 1–11. DOI: https://doi.org/10.1080/25741292.2018.1437946.
  31. Howlett M., Vince J., Del Río P. Policy integration and multi-level governance : dealing with the vertical dimension of policy mix designs. Politics and Governance, 2017. Vol. 5 (2). Pp. 69–78. DOI: http://dx.doi.org/10.17645/pag.v5i2.928.
  32. Pečarič M. The Centre of Government as the coordination point for the implementation of general legal rules. Danube: Law, Economics and Social Issues Review. 2019. Vol. 10 (3). Pp. 241–265. DOI: https://doi.org/10.2478/danb-2019-0013.
  33. Wong R. Balancing institutions for implementing the Sustainable Development Goals through «network within hierarchy». Sustainability (Switzerland). 2019. Vol. 11 (16). Pp. 1–15. DOI: https://doi.org/10.3390/su11164498.
  34. Christensen T., Lægreid P., Rykkja L. H. Organizing for crisis management : building governance capacity and legitimacy. Public Administration Review. 2016. Vol. 76 (6). Pp. 887–897. DOI: https://doi.org/10.1111/puar.12558.
  35. Adam C., Hurka S., Knill C., Peters B. G., Steinebach Y. Introducing vertical policy coordination to comparative policy analysis : the missing link between policy production and implementation. Journal of Comparative Policy Analysis, 2019. DOI: https://doi.org/ 10.1080/13876988.2019.1599161.
  36. Davies A. Driving Better Policies From the Centre of Government (GOV/PGC/MPM(2014)3): the document of 33rd meeting of Senior Officials from Centres of Government, 8–10 October 2014, Vienna, Austria. OECD Publishing, 2014. 39 p. URL: https://one.oecd.org/document/ GOV/PGC/MPM(2014)3/en/pdf (access date: 25.05.2020).
  37. Di Gregorioa M., Fatorelli L., Paavola J., Locatelli B., Pramova E. et al. Multi-level governance and power in climate change policy networks. Global Environmental Change, 2019. Vol. 54. Pp. 64–77. DOI: https://doi.org/10.1016/j.gloenvcha.2018.10.003.
  38. Bahn-Walkowiak B., Wilts H. The institutional dimension of resource efficiency in a multi-level governance system – Implications for policy mix design. Energy Research & Social Science. 2017. Vol. 33. DOI: https://doi.org/10.1016/j.erss.2017.09.021.
  39. Breuer A., Leininger J., Tosun J. Integrated policymaking : choosing an institutional design for implementing the SDGs. German Development Institute, Bonn. 2019. 34 p. DOI: https://doi.org/10.23661/dp14.2019.
  40. Kern F., Rogge K. S., Howlettd M. Policy mixes for sustainability transitions : New approaches and insights through bridging innovation and policy studies. Research Policy, 2019. Vol. 48 (10). DOI: https://doi.org/10.1016/j.respol.2019.103832.
  41. Good Practices in the National Sustainable Development Strategies of OECD countries. OECD Publishing, 2006. 35 p.
  42. Government at a Glance OECD. OECD Publishing, 2017. 15 p.
  43. Multi-level regulatory governance policies, institutions and tools for regulatory quality and policy coherence. OECD Publishing, 2009. 47 p. DOI: https://doi.org/10.1787/19934351.
  44. OECD best practice principles on stakeholder engagement in regulatory policy (draft). OECD Publishing, 2016. 40 p.
  45. OECD Principles for transparency and integrity in lobbying. OECD Publishing, 2013. 6 p.
  46. Iyer D., Rubian R., Pizarro G. Institutional and coordination mechanisms : Guidance note on facilitating integration and coherence for SDG implementation. United Nations Development Programme, 2017. 54 p.
  47. Christensen T., Danielsen O. A., Legreid P., Rykkja L. H. Comparing coordination structures for crisis management in six countries. Public Administration. 2016. Vol. 94. No. 2. Pp. 316–332. DOI: https://doi.org/10.1111/padm.12186.
  48. Guidelines for drafting and implementation of the National Action Plan on housing, urban development and land management in transition economies on the basis of the Geneva UN Charter on Sustainable Housing. UN-Habitat, Nairobi, 2017. 28 p. URL: https://www.unece.org/fileadmin/DAM/hlm/projects/UNDA-9th_tranche/Documents/ Guidelines_on_drafting_and_implementation_of_the_NAPs_final.pdf (access date: 27.05.2020).
  49. Better regulation «Toolbox» (SWD(2017) 350). Publications of the European Commission, Brussels, 2017. 540 p.
  50. Мороз О. Апроксимація механізмів функціонування систем фінансових послуг до міжнародних та європейських стандартів. Вісник Академії праці, соціальних відносин. 2020. № 1–2. С. 125–138. DOI: https://doi.org/10.33287/112014.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter