Вісник соціально-економічних досліджень 2018, 4(68), 212-219
Open Access Article
Светла Ракаджийська
доктор філософії, професор кафедри економіки та організації туризму, Економічний університет – Варна, Болгарія, e-mail: svetlar@ue-varna.bg
Ракаджийська, С. Ідентичність туристичної дестинації та необхідність її взаємозв’язку з принципами сталого розвитку туризму // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць (ISSN 2313-4569); за ред. : М. І. Звєрякова (голов. ред.) та ін. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2018. № 4 (68). С. 212‒219.
У статті розглянуто вплив сучасних умов світового розвитку, які характеризуються високим ступенем невизначеності і стрімким технологічним прогресом, на динаміку туристичної діяльності та необхідність пошуку нових бізнес-моделей для забезпечення конкурентоспроможності та сталого розвитку в туристичній сфері. Уточнено та розширено поняття «туристичної ідентичності місцеположення», «туристичної привабливості території». Розглянуто та проаналізовано основні фактори, що впливають на кореляцію між туристичної ідентичністю місця призначення і стійким розвитком туризму, відповідно до «Маніфесту семи стовпів» М. Ліндстрома, який повністю розкриває маркетинговий підхід до формування і диверсифікації туристичного продукту. Визначено, що основним фактором для формування та підтримки туристичної ідентичності кожного напряму є фізичне середовище ‒ природа, інфраструктура і надбудова, з їх відповідними специфічними характеристиками, а також історія і культура, спосіб життя, традиції і вірування, творчі та новаторські погляди населення. Дослідження засновано на ідеї про те, що індивідуальність кожного туристичного напрямку є необхідною умовою для дотримання принципів сталого розвитку та нейтралізації негативних наслідків, що виникають, шляхом застосування маркетингових підходів для забезпечення кращої взаємодії попиту і пропозиції туристичних послуг. На підставі проведеного дослідження зроблено висновок про те, що обмежена ємність туристичних ресурсів, з одного боку, і зростаюча потреба населення світу в активній участі в туристичних поїздках, з іншого боку, вимагають дій зацікавлених в туристичному бізнесі сторін на різних рівнях, щоб зберегти ресурси при наданні якісних послуг.
ідентичність туристичної дестинації; принципи сталого розвитку туризму; маркетингова модель Ліндстрома.
JEL classification: Z320; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.4(68).2018.212-219
УДК: 338.48
Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.
З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"
3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").
Завантажити інформаційний буклет