Вісник соціально-економічних досліджень 2018, 4(68), 212-219

Open Access Article

Ідентичність туристичної дестинації та необхідність її взаємозв’язку з принципами сталого розвитку туризму

Светла Ракаджийська
доктор філософії, професор кафедри економіки та організації туризму, Економічний університет – Варна, Болгарія, e-mail: svetlar@ue-varna.bg

Цитувати статтю:

Ракаджийська, С. Ідентичність туристичної дестинації та необхідність її взаємозв’язку з принципами сталого розвитку туризму // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць (ISSN 2313-4569); за ред. : М. І. Звєрякова (голов. ред.) та ін. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2018. № 4 (68). С. 212‒219.

Анотація

У статті розглянуто вплив сучасних умов світового розвитку, які характеризуються високим ступенем невизначеності і стрімким технологічним прогресом, на динаміку туристичної діяльності та необхідність пошуку нових бізнес-моделей для забезпечення конкурентоспроможності та сталого розвитку в туристичній сфері. Уточнено та розширено поняття «туристичної ідентичності місцеположення», «туристичної привабливості території». Розглянуто та проаналізовано основні фактори, що впливають на кореляцію між туристичної ідентичністю місця призначення і стійким розвитком туризму, відповідно до «Маніфесту семи стовпів» М. Ліндстрома, який повністю розкриває маркетинговий підхід до формування і диверсифікації туристичного продукту. Визначено, що основним фактором для формування та підтримки туристичної ідентичності кожного напряму є фізичне середовище ‒ природа, інфраструктура і надбудова, з їх відповідними специфічними характеристиками, а також історія і культура, спосіб життя, традиції і вірування, творчі та новаторські погляди населення. Дослідження засновано на ідеї про те, що індивідуальність кожного туристичного напрямку є необхідною умовою для дотримання принципів сталого розвитку та нейтралізації негативних наслідків, що виникають, шляхом застосування маркетингових підходів для забезпечення кращої взаємодії попиту і пропозиції туристичних послуг. На підставі проведеного дослідження зроблено висновок про те, що обмежена ємність туристичних ресурсів, з одного боку, і зростаюча потреба населення світу в активній участі в туристичних поїздках, з іншого боку, вимагають дій зацікавлених в туристичному бізнесі сторін на різних рівнях, щоб зберегти ресурси при наданні якісних послуг.

Ключові слова

ідентичність туристичної дестинації; принципи сталого розвитку туризму; маркетингова модель Ліндстрома.

JEL classification: Z320; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.4(68).2018.212-219

УДК: 338.48

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. UNWTO Tourism Highlights: 2018 Edition, available at: https://www.e-unwto.org/doi/book/10.18111/ 9789284419876.
  2. WTTC Travel and Tourism Global Economic Impact, Issues 2017, available at: https://destinationsinternational.org/industry-reports/travel-tourism-global-economic-impact-issues.
  3. Commentary on tourism concerns in Tulum on the Yucatan Peninsula in Mexico on America’s Today TV show on BNT2.
  4. Ryan, Chr. (1995). Recreation Tourism, Open Society, Sofia, pp. 176–177.
  5. Weiner, Е. (2016). The Geography of Genius. A Search for the World’s Most Creative Places from Ancient Athens to Silicon Valley, Faber Publishers, 369 p.
  6. Botti, L., Peypoch, N. (2012). De la Touristicite des Territoires, Revue “Tourisme et Territoires”.
  7. Rakadzhiyska, Sv. (2014). Trends in the Development of Tourism Destinations, Infrastructure and Communications, Scientific Journal, UNWE, issue 4, Sofia, pp. 36–41.
  8. Marinov, St. (2014). Trends in the Development of Seaside Recreational Tourism, Infrastructure and Communications, Scientific Journal, UNWE, issue 4, Sofia, pp. 132–135.
  9. Responsible Travel, available at: www.eturbonews.com/59292/unusual holidays-guide-launched.
  10. Rakadzhiyska, Sv. (1997). Sustainable Tourism, Concept and Opportunities for Development, Izvestia, UE, Vol. 2, p. 22.
  11. European Union law portal, available at: http://eur-lex.europe.eu/lex.
  12. Market Intelligence and Competitiveness, available at: www.mkt.unwto.org/content/collaboration-european-union.
  13. Kotler, Ph. et. al. (2010). Marketing, 3.0, LOCUS Publishers, p. 54.
  14. Grancharova, B. (2003). Market Segmentation and the Economic Benefits for Companies Offering Tourism Services, Slavena Publishing House, p. 137.
  15. Lindstrom, M. (2017). Small Data: The Tiny Clues That Uncover Huge Trends, East-West Publishing House, p. 272.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter