Вісник соціально-економічних досліджень 2018, 3(67), 73-79

Open Access Article

Порівняльний аналіз структур готельного та ресторанного продуктів

Тетяна Дибева
доктор економіки, професор кафедри економіки та організації туризму, Варненський економічний університет, Болгарія, e-mail:dabeva@ue-varna.bg

Цитувати статтю:

Дибева, Т. Порівняльний аналіз структур готельного та ресторанного продуктів // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць (ISSN 2313-4569); за ред. М. І. Звєрякова (голов. ред.) та ін. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2018. № 3 (67). С. 73–79.

Анотація

Готельний та ресторанний бізнес виконують важливі економічні і соціальні функції і є органічними компонентами сфери гостинності. Мета статті полягає в дослідженні сутності та особливостей готельного і ресторанного продуктів, порівнянні їх головних складових та розробленні на цій основі рекомендацій щодо удосконалення їх позиціонування на національному та міжнародному ринках. Наведена характеристика основних елементів двох найпоширеніших продуктів, які пропонуються підприємствами сфери туризму - готельного та ресторанного. Розглядаються два основних підходи до дослідження маркетингової категорії «продукт» з позиції споживача продукту і з точки зору його виробника. Підкреслюється роль готельного та ресторанного продуктів у функціонуванні та розвитку туристичної дестинації. Проведено порівняльний аналіз структур готельного та ресторанного продукту. У їх складі виділено і охарактеризовано різні елементи. Визначено загальні та спеціальні компоненти в структурі продуктів, що аналізуються. Обґрунтовано значення кожного із них для розвитку готельного та ресторанного бізнесу. Результати дослідження показали, що як готельний, так і ресторанний продукти мають певну структуру. Незважаючи на наявність загальних і специфічних характеристик зазначених продуктів, керівництво готелів і ресторанів має спрямувати свої зусилля до їх об’єднання та синхронізації в межах загальної концепції та стилю готелю або ресторану. Багатокомпонентний склад готельного і ресторанного продуктів викликає необхідність продовження дослідницьких пошуків задля розкриття всіх їх характеристик.

Ключові слова

готельний продукт; ресторанний продукт; туристична дестинація; матеріальне середовище обслуговування; атмосфера гостинності.

JEL classification: L830; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.3(67).2018.73-79

УДК: 338.48 (477)

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Battle Fr. Loading and food service marketing. London : Cassel, 2003. Р. 325.
  2. Lundberg D. The hotel and restaurant business. NY : Van Reinhold, 2004. Р. 418.
  3. Dumoulin Chr., Flipo J. P. Entreprises of-sept facteurs clefs for reuse. Paris : Les editions d’organization, 1991. Р. 168.
  4. Walker D. Introduction to hospitality. N. Jersey : Prentice Hall, 2005. Р. 318.
  5. Вакуленко Р., Кочуров Э. Управление гостиничным предприятием. М. : Логотипы, 2010. С. 355.
  6. Дъбева Т. Хотелиерски и ресторантьорски франчайзинг. Варна : Наука и икономика, 2013. С. 250.
  7. Soubelet I. L’atmosphere. Néorestauration. Vol. 426, 2006. Р. 336.
  8. Хмырова С. Ресторанный маркетинг. М. : Юнити, 2010. С. 455.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter