Вісник соціально-економічних досліджень 2018, 3(67), 53-61

Open Access Article

Маркетингова політика просування послуг у готельному бізнесі України

Ніна Іполитівна Хумарова
доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу економічного регулювання природокористування, Інститут проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України, e-mail:khumarova@nas.gov.ua, ORCID ID:http://orcid.org/0000-0001-5255-8004

Олена Леонідівна Михайлюк
кандидат економічних наук, доцент кафедри туристичного та готельно-ресторанного бізнесу, Одеський національний економічний університет, Україна, e-mail:elen.mih.555@gmail.com, ORCID ID:http://orcid.org/0000-0003-4857-4129

Цитувати статтю:

Хумарова, Н. І., Михайлюк, О. Л. Маркетингова політика просування послуг у готельному бізнесі України // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць (ISSN 2313-4569); за ред. : М. І. Звєрякова (голов. ред.) та ін. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2018. № 3 (67). С. 53–61.

Анотація

У статті досліджено світовий досвід у сфері просування готельного продукту. Проаналізовано готельну діяльність та динаміку надання готельних послуг в Україні. Узагальнено досвід національних та міжнародних готельних мереж у політиці просування, створенні нових готельних мереж та особливих готелів. Запропоновано впровадження кращого національного досвіду у політиці просування. Ця сфера економічної діяльності є перспективною для капіталовкладень, оскільки розвивається достатньо швидкими темпами, зумовлює високий рівень зайнятості у відповідних регіонах, створює матеріальну базу для розвитку туризму. Існує безліч маркетингових інструментів для підвищення конкурентоспроможності готельного бізнесу. Серед них: впровадження нових інформаційних технологій, нейромаркетингу, нових видів реклами, акційна політика, політика лояльності та інші. У сучасному світі готельна індустрія є сферою діяльності із постійно зростаючим рівнем конкуренції на ринку готельних послу, тому конкуренція є одним із стимулів для покращення роботи готелю та впровадження ним політики просування. Основними завданнями у сфері готельного бізнесу стають: створення конкурентних переваг і підвищення конкурентоспроможності, формування стабільної клієнтури через уміння знайти свого клієнта, пошук і створення нових шляхів розвитку, постійне оновлення власної політики просування з врахуванням динамічного ринку готельних послуг. В останні роки підприємства готельного господарства розвиваються в негативних умовах, зокрема, нестабільної економіко-політичної ситуації країни, що призводить до зниження туристичної та бізнес-активності, дефіциту фінансування, відсутності привабливих для будівництва готельних комплексів земельних ділянок, тривалої окупності таких проектів.

Ключові слова

готельний бізнес; маркетинг; послуги; політика просування; екологічний ризик; політика лояльності; інноваційні технології.

JEL classification: М310; D100; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.3(67).2018.53-61

УДК: 338.488.2:640.4(477)

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Нечаюк Л. І., Нечаюк Н. О. Готельно-ресторанний бізнес : менеджмент : навч. посіб. К. : ЦУЛ, 2009. 344 с.
  2. Остапенко Я. О. Статистичний аналіз підприємств готельного господарства та прогнозування його розвитку // Глобальні та національні проблеми економіки : електрон. наук. фах. вид. 2015. Вип. 8. С. 1216–1221.
  3. Юр’єв А. П., Єрмілова К. В. Формування ціни та цінової політики на підприємствах туристичного бізнесу : монографія // Донецький ін-т турист. бізнесу. Донецьк, 2004. 200 с.
  4. Мартієнко А. І., Дишкантюк О. В. Сутність гостинності як економічної категорії // Економіка : реалії часу. 2017. № 2 (30). С. 72–78. URL: http://economics.opu.ua/files/archive/2017/No2/72.pdf (дата звернення: 20.08.2018).
  5. Колективні засоби розміщування // Експрес-випуск. 25.04.2017 № 176/0/05.4вн-17. Державна служба статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua (дата звернення: 20.08.2018).
  6. Всесвітня туристична організація : сайт. URL: http://www2.unwto.org/en (дата звернення: 22.08.2018).
  7. Державне агентство України з туризму та курортів : сайт. URL: http://www.tourism.gov.ua (дата звернення: 20.08.2018).
  8. Хумарова Н. І., Дишкантюк О. В. Гостинність, туризм та рекреація у забезпеченні розвитку економіки вражень // Про перспективи, проблеми і завдання розвитку сфери туризму і рекреації в Україні : матеріали ХІ Пленуму Спілки економістів України, 29 вересня 2017 р., Київ, СЕУ / За заг. ред. акад. АЕНУ В. В. Оскольського. 2017. С. 61–73.
  9. Цьохла С. Ю. Економічні основи курортної індустрії й перспективи розвитку // Ученые записки ТНУ им. В. И. Вернадского. Серия : Экономика. 2008. Т. 21 (60). № 1. С. 286–294.
  10. Державна служба статистики України : сайт. URL: http://www.ukrstat.gov.ua (дата звернення: 21.08.2018).
  11. Названы лучшие отели Украины 2016 года. URL: http://nv.ua/style/life/travel/nazvany-luchshie-oteli-ukrainy-2016-goda-258382.html (дата звернення: 23.08.2018).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter