Вісник соціально-економічних досліджень 2018, 3(67), 28-35
Open Access Article
Юрій Володимирович Макогон
доктор економічних наук, професор кафедри економіки та міжнародних економічних відносин, Маріупольський державний університет, академік Академії економічних наук України, заслужений діяч науки і техніки України, e-mail:makogon1947@gmail.com
Макогон, Ю. В. Розвиток логістичного та промислового водного простору України у Чорноморській зоні // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць (ISSN 2313-4569); за ред. : М. І. Звєрякова (голов. ред.) та ін. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2018. № 3 (67). С. 28–35.
У статті проаналізовано сучасний стан та проблеми розвитку морських перевезень з урахуванням зростаючих потоків вантажів у світовій торгівлі. Визначено, що проблема українських портів щодо надання інтегрованих транспортних послуг нерозривно пов’язана зі станом системи наземного транспорту, особливо, залізничного. Виявлено, що вона виражається в практичній відсутності сучасних засобів зв’язку на залізничних станціях, вантажні маршрути нерідко прямують в обхід України через те, що вантажовласник не має можливості відслідковувати рух вантажів по українській території. Акцентовано увагу на тому, що за своїми можливостями залізничний транспорт поступається морському, але перевантаженість традиційних маршрутів обумовлює необхідність розвитку існуючих і формування нових логістичних маршрутів. Для вирішення зазначеної проблеми найбільш ефективною є розробка системи організаційної взаємодії, заснованої на сучасних логістичних принципах, яка передбачає скорочення часу доставки вантажів на всіх етапах логістичного ланцюжка, підвищення якості послуг, скорочення витрат, а говорити про оптимізацію процесу доставки, коли на практиці матеріальний потік випереджає інформаційний, недоцільно. Обґрунтовано необхідність розв’язання проблеми відсутності єдиної інформаційної системи, яка б пов’язувала всі служби та контролюючі органи в порту, відсутності ефективної системи документообігу, яка б використовувала мінімальну кількість необхідних первинних документів і сучасні системи інформаційного документообігу. Запропонована стратегія формування мультимодальних логістичних маршрутів, яка повинна базуватися на підвищенні ролі енергозберігаючих і екологічних видів транспорту: залізничного, морського, річкового.
інфраструктура транспорту; поліваріантні транспортні логістичні ланцюги; оптимізація вантажопотоків; мультимодальні транспортні коридори; логістичні маршрути; транспортно-логістичний ринок; управлінська логістика; ринок контрактної логістики.
JEL classification: F140; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.3(67).2018.28-35
УДК: 339.972
Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.
З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"
3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").
Завантажити інформаційний буклет