Вісник соціально-економічних досліджень 2018, 3(67), 117-130

Open Access Article

Актуальність використання інструментів соціальних мереж в освітньому процесі

Тетяна Петрівна Збрицька
кандидат економічних наук, доцент кафедри управління персоналом та економіки праці, Одеський національний економічний університет, Україна, e-mail:s.t.p._@ukr.net, ORCID ID:https://orcid.org/0000-0002-3558-1795

Анастасія Іванівна Табанова
викладач кафедри управління персоналом та економіки праці, Одеський національний економічний університет, Україна, e-mail:atabanova@ukr.net, ORCID ID:https://orcid.org/0000-0002-3025-3346

Цитувати статтю:

Збрицька, Т. П., Табанова, А. І. Актуальність використання інструментів соціальних мереж в освітньому процесі // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць (ISSN 2313-4569); за ред. : М. І. Звєрякова (голов. ред.) та ін. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2018. № 3 (67). С. 117-130.

Анотація

У статті розглянуто характерні особливості соціальних мереж. Проаналізовано існуючі соціальні мережі та їх можливості (основні переваги та проблеми) з точки зору використання в освітньому процесі. Мета статті – дослідити можливість та готовність викладачів і студентів до використання соціальних мереж в освітньому процесі задля забезпечення більш ефективної спільної роботи в інтерактивному режимі. Проаналізовано можливості та готовність студентів і викладачів Одеського національного економічного університету (ОНЕУ) до залучення соціальних мереж в освітній процес. Наведено SWOT-аналіз стосовно залучення соціальних мереж в освітній процес ОНЕУ. Зазначено користь і обмеження ІТ-технологій у навчальному процесі для студента та викладача. Запропоновано інструменти застосування соціальних мереж та приклади використання в навчальному процесі певних соціальних мереж. Важливим стримуючим чинником впровадження інструментів соціальних мереж в освітній процес є неготовність цього процесу до залучення сучасних засобів навчання, адже в рамках дослідження автори дійшли висновку, що спостерігається відсутність науково обґрунтованих методичних рекомендацій, норм витрат часу та оплати праці викладача. Перераховані проблеми можуть бути вирішені шляхом створення умов для підвищення кваліфікації викладачів у галузі інформаційно-комунікативних технологій, а саме: розробкою ефективних методик застосування та оцінки використання соціальних мереж в освітньому просторі університету та здійсненням матеріального і морального заохочення викладачів, які активно використовують нові технології. Соціальні мережі не є основним засобом навчання, однак їх можливості у вирішенні освітніх завдань наразі недооцінюються професійним співтовариством.

Ключові слова

освітній процес; ІТ-технології; соціальні мережі; студенти та викладачі; інформаційно-комунікативні технології; дистанційно-інтерактивне навчання.

JEL classification: I210; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.3(67).2018.117-130

УДК: 378:004.738.5

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року : Указ Президента України № 344/2013 від 25.06.2013 р. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/344/2013 (дата звернення: 04.09.2018).
  2. Теория и практика образования в современном мире : материалы междунар. заоч. науч. конф. (г. Санкт-Петербург, февраль 2012 г.) / Под общ. ред. Г. Д. Ахметовой. СПб. : Реноме, 2012. 244 с.
  3. Слободяник О. В. Реалізація методу проектів засобами соціальних мереж // Інформаційні технології і засоби навчання. ІІТЗН НАПН України. 2016. Т. 56. № 6. С. 30–39. URL: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/issue/view/83/showToc (дата звернення: 21.08.2018).
  4. Богачков Ю. М., Буров О. Ю., Дементієвська Н. П. та ін. Електронні соціальні мережі як інструменти сучасного навчального середовища : глосарій / За заг. ред. О. П. Пінчук. ІІТЗН НАПН України, 2015. 34 с.
  5. Щербаков О. В., Щербина Г. А. Соціальна мережа для підтримки навчального процесу у ВНЗ // Системи обробки інформації : зб. наук. праць. 2012. Вип. 8 (106) : Проблеми і перспективи розвитку IT-індустрії. С. 159–162.
  6. Ермолаев Ю. В. Некоторые проблемы технического образования // Современные наукоемкие технологии. 2005. № 1. С. 53-54.
  7. Курмышев Н. Facebook для университета // Intellegent Enterprise. 2012. № 3 (237). URL: http://www.iemag.ru/interview/detail.php?ID=25517.4 (дата обращения: 23.08.2018).
  8. Карпенко М. П. Будущее высшего образования // Инновации в образовании. 2013. № 8. С. 5-12.
  9. Родригез М. Значение контента. URL: https://informburo.kz/novosti/vkazahstane-samye-aktivnye-polzovateli-socialnyh-setey-sidyat-vkontakte.html (дата обращения: 29.08.2018).
  10. Бакланова Е. М. Эффективный маркетинг образовательных услуг в социальных сетях // Вопросы современной науки и практики. Университет им. В. И. Вернадского. 2011. № 3 (34). С. 111-115. URL: http://vernadsky.tstu.ru/pdf/2011/03/15.pdf (дата обращения: 05.09.2018).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter