Socio-Economic Research Bulletin 2015, 4(59), 90-95
Open Access Article
M. Lewicki
Ph.D., Poznan University of Economics (Poland)adress
M. Grzybowska-Brzezińska
Ph.D., Associate Professor, University of Warmia and Mazury in Olsztyn (Poland)adress
M. Grzywińska-Rąpca
Ph.D., University of Warmia and Mazury in Olsztyn (Poland)adress
Lewicki, M., Grzybowska-Brzezińska, M., Grzywińska-Rąpca, M. (2015). The process of buying and the determinants of consumer behaviour in e-commerce. Ed.: M. Zveryakov (ed.-in-ch.) and others, Socio-economic research bulletin; Vìsnik socìal’no-ekonomìčnih doslìdžen’ (ISSN 2313-4569), Odessa National Economic University, Odessa, Issue 4, No. 59, pp. 90-95.
The process of buying in e-commerce is similar to general concept where five main phases can be distinguished: need recognition, information search, information evaluation, purchase decision, post-purchase behaviour. The use of Internet in e-commerce, raises very specific implications for almost every phase. One of the main differences between consumers that are buying offline and online, concerns the ways of information acquisition, where Internet customers have access to many online tools that can stimulate the buying process, price comparison websites or blogs. Moreover, it is possible to name the factors that determine the whole purchase process and to present their possible impact on customer decision to buy given product.
the process of buying; consumers; e-consumers.
JEL classification: F170, C890
UD classification: 655.28.022.36:339.133.2
Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.
З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"
3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").
Завантажити інформаційний буклет