Вісник соціально-економічних досліджень 2015, 3(58), 187-197

Open Access Article

Маркетингова підтримка розвитку підприємств у транспортно-логістичному кластері

Надія Василівна Попова
кандидат економічних наук, доцент, завідувач кафедри маркетингу, Харківський торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету, e-mail:pnv-15@ukr.net

Цитувати статтю:

Попова, Н. В. Маркетингова підтримка розвитку підприємств у транспортно-логістичному кластері / Надія Василівна Попова // Вісник соціально-економічних досліджень: зб. наук. праць; за ред. М. І. Звєрякова (голов. ред.) та ін. (ISSN 2313-4569). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2015. – Вип. 3. – № 58. – С. 187–197.

Анотація

У статті визначено поняття «маркетингова підтримка». Запропоновано розглядати маркетингову підтримку розвитку підприємств у транспортно-логістичному кластері в поєднанні таких аспектів, як підтримка регіонів розміщення кластеру, кластерного утворення та підприємств, що входять до нього. Представлено результати дослідження підприємств транспортно-логістичної системи відносно застосування маркетингових концепцій для підтримки свого розвитку. Визначено особливості застосування маркетингу взаємодії у кластері, запропоновано алгоритм його впровадження, принципи функціонування у кластері, а також механізми взаємодії. Запропоновано розглядати концепцію маркетингу взаємодії як основи для розвитку маркетингу довіри та маркетингу стейкхолдерів, які сприятимуть стійкому розвитку підприємств в умовах VUCA-світу.

Ключові слова

маркетингова підтримка; маркетинг взаємодії; маркетинг довіри; маркетинг стейкхолдерів; транспортно-логістичний кластер; VUCA-світ.

JEL classification: M310, L140, R410

УДК: 33.656

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Berry L. L. Relationship Marketing / [Eds. L. L. Berry, G. L. Shostack, G. D. Upah] // Emerging Perspectives on Service Marketing. – Chicago, 1983. – Pp. 25–38.
  2. Bhattacharya C. B. Stakeholder marketing: Beyond the four Ps and the customer / C. B. Bhattacharya, D. Korschun // Journal of Public Policy & Marketing. – 2008. – № 27 (1). – С. 113–116.
  3. Гордон Я. Маркетинг партнерских отношений / Я. Гордон. – СПб.: Питер, 2001. – 384 с.
  4. Gronroos C. Service management and Marketing: Managing the moment of truth in the service sector / C. Gronroos. – Cambridge, Mass: Marketing Science Institute, 1990. – 648 p.
  5. Abratt R. Relationship marketing in private banking in South Africa / R. Abratt, J. Russel // International Journal of Bank Marketing. – 1999. – Vol. 17.1. – Pp. 5–19.
  6. Zagula М. No B.S. Trust Based Marketing: The Ultimate Guide to Creating Trust in an Understandibly Un-trusting World / M. Zagula, D. S. Kennedy. – N. Y.: Entrepreneur Press, 2012. – 240 р.
  7. Інновації і маркетинг – рушійні сили економічного розвитку: монографія / [за ред. д.е.н., проф. С. М. Ілляшенка]. – Суми: Папірус, 2012. – 536 с.
  8. Kotler Ph. Marketing management / Ph. Kotler, K. L. Keller. – 14th ed. – Prentice hall, 2012. – 812 p.
  9. Котлер Ф. 300 ключевых вопросов маркетинга: отвечает Филип Котлер / [Ф. Котлер; пер. с англ.]. – М.: Олимп-Бизнес, 2006. – 224 с.
  10. Лавлок К. Маркетинг услуг: персонал, технологии, стратегии / К. Лавлок. – М.: Вильямс, 2005. – 982 с.
  11. Наумов В. Н. Маркетинг доверия: теоретические парадигмы повышения эффективности взаимодействия рыночных структур / В. Н. Наумов // Стратегии развития инструментов коммерции: монография / [И. А. Аренков и др.; науч. ред.: И. Д. Афанасенко, Л. А. Мясникова]. – СПб.: Изд-во Санкт-Петербургского гос. ун-та экономики и финансов, 2010. – 347 с.
  12. Наумов В. Н. Маркетинг доверия: теория, принципы, практическое применение / В. Н. Наумов // Маркетинг и маркетинговые исследования. – 2010. – № 2. – С. 98–108.
  13. О’Шонесси Дж. Конкурентный маркетинг: стратегический подход / Дж. О’Шонесси. – СПб.: Питер, 2002. – 864 с.
  14. Третьяк О. А. Маркетинг взаимоотношений: концепции, формирование и развитиe [Электронный ресурс] / О. А. Третьяк // Российский журнал менеджмента. – НИУ ВШЭ. – 2013. – Т. 11. – № 1. – Режим доступа: http://www.marketing.spb.ru/lib-mm/strategy/rm_theory.htm.
  15. Урбан Г. Не просто отношения – защита. Источники доходов в эпоху власти клиента / Г. Урбан. – М.: Баланс Бизнес Букс, 2007. – 274 с.
  16. Федотова И. В. Формирование структуры взаимоотношений предприятия с партнерами в сети на основе самоорганизации / И. В. Федотова // Економіка транспортного комплексу: зб. наук. праць. – Х.: ХНАДУ. – 2014. – Вып. 24. – С. 23–40.
  17. Hillebrand В. Stakeholder marketing: theoretical foundations and required capabilities / B. Hillebrand, P. H. Driessen, O. Koll // Journal of the Academy of Marketing Science. – July 2015. – Vol. 43. – Issue 4. – Pр. 411–428.
  18. Челенков А. П. Клиентоориентированный подход в маркетинге взаимоотношений / А. П. Челенков, Т. Е. Сонина // Маркетинг. – 2012. – № 1. – С. 115–125.
  19. Шинкаренко В. Г. Управление маркетингом взаимоотношений автотранспортного предприятия с потребителями услуг: монография / В. Шинкаренко, И. Федотова. – Х.: ХНАДУ, 2009. – 252 с.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter