Вісник соціально-економічних досліджень 2015, 1(56), 161–169

Open Access Article

Сучасні підходи до визначення конкурентоспроможності туристичних підприємств

Альона Володимирівна Солов’янчик
аспірант кафедри економіки підприємств, Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана, e-mail:aljona_solo@ukr.net

Цитувати статтю:

Солов’янчик, А. В. Сучасні підходи до визначення конкурентоспроможності туристичних підприємств / Альона Володимирівна Солов’янчик // Вісник соціально-економічних досліджень: зб. наук. праць; за ред.: М. І. Звєрякова (голов. ред.) та ін. (ISSN 2313-4569). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2015. – Вип. 1. – № 56. – С. 161–169.

Анотація

У статті досліджено конкурентоспроможність індустрії туризму в розрізі галузі та окремо підприємств ринку туристичних послуг, виділено специфічні ознаки ринку. Узагальнено категорійно-понятійний апарат, обґрунтовано необхідність виділення конкурентоспромож-ності галузі, підприємства та продукту, представлена їх залежність. Вдосконалено визначення сутності поняття «конкурентоспроможність туристичної галузі» залежно від об’єкта дослідження. Розглянуто методичний інструментарій оцінки рівня конкуренто-спроможності та упорядковано основні підходи до визначення конкурентоспроможності підприємств ринку туристичних послуг.

Ключові слова

конкурентоспроможність туристичного підприємства; конкурентоспроможність туристичного продукту; оцінка конкурентоспроможності; ринок туристичних послуг.

JEL classification: L100; L830

УДК: 338.48

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Сидоренко І. О. Конкурентоспроможність туристичних підприємств в Україні [Електронний ресурс] / І. О. Сидоренко // Економіка. Управління. Інновації. – 2012. – № 1. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/eui_2012_1_51.pdf.
  2. Васильчак С. В. Формування конкурентоспроможності туристичних підприємств у контексті забезпечення економічної безпеки [Електронний ресурс] / С. В. Васильчак, С. С. Семак // Економічний вісник Донбасу. – 2014. – № 3. – С. 61–64. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/ecvd_2014_3_11.pdf.
  3. Лютак О. М. Туристичний продукт як основний елемент забезпечення конкуренто-спроможності туристично-рекреаційного кластера [Електронний ресурс] / О. М. Лютак, Д. Л. Романчук // Економічні науки (Cер.: Облік і фінанси). – 2013. – Вип. 10 (2). – С. 141–150. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/ecnof_2013_10 (2)__20.pdf.
  4. Савіцька О. П. Теоретико-методичні аспекти оцінки конкурентоспроможності суб’єктів туристичної індустрії [Електронний ресурс] / О. П. Савіцька, Н. В. Савіцька // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2013. – № 776. – С. 154–163. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/VNULPM_2013_776_26.pdf.
  5. Мігущенко Ю. В. Методика оцінки конкурентоспроможності туристичної сфери України [Електронний ресурс] / Ю. В. Мігущенко // Економіка. Управління. Інновації. – 2013. – № 1. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/eui_2013_1_39.pdf.
  6. The Travel & Tourism Competitiveness Report 2013. Reducing Barriers to Economic Growth and Job Creation [Electronic source]. – World Economic Forum. – Access: http://reports.weforum.org/ travel-and-tourism-competitiveness-report-2013.
  7. Гончаров В. Аналіз існуючих підходів і методів оцінки конкурентоспроможності промислового підприємства [Електронний ресурс] / В. Гончаров, О. Ларін // Схід. – № 5 (77). – 2006. – Всеукраїнська експертна мережа. – Режим доступу: http://www.experts.in.ua/baza/analitic/index.php?ELEMENT_ID=11254.
  8. Гаврилюк С. П. Конкурентоспроможність підприємств у сфері туристичного бізнесу: навч. посіб. / С. П. Гаврилюк. – К.: Київський національний торговельно-економічний університет, 2006. – 180 с.
  9. Гаврилюк С. П. Конкурентоспроможність підприємств на ринку туристичних послуг: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук.: спец. 08.06.02 «Підприємництво, менеджмент та маркетинг» / С. П. Гаврилюк. – Київ, 2001. – 20 с.
  10. Градінарова О. О. Рефлексивне управління конкурентоспроможністю туристичних підприємств: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец. 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)» / О. О. Градінарова. – Донецьк, 2009. – 20 с.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter