Вестник социально-экономических исследований 2015, 1(56), 161–169

Open Access Article

Современные подходы к определению конкурентоспособности туристических предприятий

Алена Владимировна Соловьянчик
аспирант кафедры экономики предприятий, Киевский национальный экономический университет им. В. Гетьмана, e-mail:aljona_solo@ukr.net

Цитировать статью:

Соловьянчик, А. В. Современные подходы к определению конкурентоспособности туристических предприятий / Алена Владимировна Соловьянчик // Вестник социально-экономических исследований: сб. науч. трудов; под ред.: М. И. Зверякова (глав. ред.) и др. (ISSN 2313-4569). – Одесса: Одесский национальный экономический университет. – 2015. – Вып. 1. – № 56. – С. 161–169.

Аннотация

В статье исследованы вопросы конкурентоспособности индустрии туризма в разрезе отрасли и отдельно предприятий рынка туристических услуг, определены специфические особенности рынка. Представлен обзор категорий и понятий по теме, обоснована необходимость отдельно выделять конкурентоспособность отрасли, предприятия и продукта, представлена их зависимость между собой. Усовершенствовано определение сущности понятия «конкурентоспособность туристической отрясли» в зависимости от объекта исследования. Рассмотрен методический инструментарий оценки уровня конкурентоспособности и обобщены основные подходы к определению конкурентоспособности предприятий рынка туристических услуг.

Ключевые слова

конкурентоспособность туристического предприятия; конкурентоспособность туристического продукта; оценка конкурентоспособности; рынок туристических услуг.

JEL classification: L100; L830

УДК: 338.48

Лицензия Creative Commons
Эта работа лицензируется согласно лицензии Creative Commons Attribution 4.0. Просмотреть копию этой лицензии можно по ссылке: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Литература

  1. Сидоренко І. О. Конкурентоспроможність туристичних підприємств в Україні [Електронний ресурс] / І. О. Сидоренко // Економіка. Управління. Інновації. – 2012. – № 1. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/eui_2012_1_51.pdf.
  2. Васильчак С. В. Формування конкурентоспроможності туристичних підприємств у контексті забезпечення економічної безпеки [Електронний ресурс] / С. В. Васильчак, С. С. Семак // Економічний вісник Донбасу. – 2014. – № 3. – С. 61–64. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/ecvd_2014_3_11.pdf.
  3. Лютак О. М. Туристичний продукт як основний елемент забезпечення конкуренто-спроможності туристично-рекреаційного кластера [Електронний ресурс] / О. М. Лютак, Д. Л. Романчук // Економічні науки (Cер.: Облік і фінанси). – 2013. – Вип. 10 (2). – С. 141–150. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/ecnof_2013_10(2)_20.pdf.
  4. Савіцька О. П. Теоретико-методичні аспекти оцінки конкурентоспроможності суб’єктів туристичної індустрії [Електронний ресурс] / О. П. Савіцька, Н. В. Савіцька // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2013. – № 776. – С. 154–163. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/VNULPM_2013_776_26.pdf.
  5. Мігущенко Ю. В. Методика оцінки конкурентоспроможності туристичної сфери України [Електронний ресурс] / Ю. В. Мігущенко // Економіка. Управління. Інновації. – 2013. – № 1. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/eui_2013_1_39.pdf.
  6. The Travel & Tourism Competitiveness Report 2013. Reducing Barriers to Economic Growth and Job Creation [Electronic source]. – World Economic Forum. – Access: http://reports.weforum.org/travel-and-tourism-competitiveness-report-2013.
  7. Гончаров В. Аналіз існуючих підходів і методів оцінки конкурентоспроможності промислового підприємства [Електронний ресурс] / В. Гончаров, О. Ларін // Схід. – № 5 (77). – 2006. – Всеукраїнська експертна мережа. – Режим доступу: http://www.experts.in.ua/baza/analitic/index.php?ELEMENT_ID=11254.
  8. Гаврилюк С. П. Конкурентоспроможність підприємств у сфері туристичного бізнесу: навч. посіб. / С. П. Гаврилюк. – К.: Київський національний торговельно-економічний університет, 2006. – 180 с.
  9. Гаврилюк С. П. Конкурентоспроможність підприємств на ринку туристичних послуг: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук.: спец. 08.06.02 «Підприємництво, менеджмент та маркетинг» / С. П. Гаврилюк. – Київ, 2001. – 20 с.
  10. Градінарова О. О. Рефлексивне управління конкурентоспроможністю туристичних підприємств: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец. 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)» / О. О. Градінарова. – Донецьк, 2009. – 20 с.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter