Вісник соціально-економічних досліджень 2018, 4(68), 204-211

Open Access Article

Продовження туристичного сезону ‒ стратегічний шанс для болгарського туризму

Марін Нешков
доктор економіки, професор кафедри економіки та організації туризму, Варненський економічний університет, Болгарія, e-mail: neshkov@ue-varna.bg

Цитувати статтю:

Нешков, М. Продовження туристичного сезону ‒ стратегічний шанс для болгарського туризму // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць (ISSN 2313-4569); за ред. : М. І. Звєрякова (глав. ред.) та ін. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2018. № 4 (68). С. 204‒211.

Анотація

У статті на основі аналізу та експертних оцінок впливу сезонності на діяльність курортних комплексів Болгарії запропоновані деякі ідеї та рішення, які можуть сприяти продовженню туристичного сезону. Сезонність розглядається автором як властивість туристських потоків концентруватися в певних місцях протягом невеликого періоду часу. З економічної точки зору вона являє собою повторювані коливання попиту на туристські поїздки і, відповідно, послуги готелів з піками і спадами, які чергуються. У якості відправної точки для дослідження розглядаються особливості прояву сезонності на курортах Республіки Болгарії. Методика аналізу змін в туристичному сезоні заснована на офіційних статистичних джерелах. Для характеристики сезонних коливань попиту туристів на послуги місць розміщення використовуються універсальні і кількісно вимірювані показники, зокрема: ємність бази розміщення (кількість ліжок в місцях розміщення (МР); потенційні можливості ліжкового фонду (кількість ліжко-днів, реалізованих протягом одного року або туристичного сезону); фактичне використання ємності місць розміщення (кількість реалізованих ночівель, ступінь зайнятості ліжок в МР, співвідношення кількості ліжко-днів і кількості ночівель). На основі аналізу та оцінки впливу сезонності на діяльність курортних комплексів Республіки Болгарії автором пропонуються деякі стратегічні рішення щодо подовження туристичного сезону. До них належать: диверсифікація болгарського туристичного продукту з метою збільшення в ньому частки цілорічних видів туризму; розширення та реструктуризація попиту на ринку болгарських туристичних продуктів за рахунок залучення туристів із нових перспективних регіонів таких як Китай, Індія, Японія і В’єтнам; розробка спеціалізованих продуктів для таких цільових сегментів ринку, як туристи «третього віку» та відвідувачі з обмеженими фізичними можливостями та особливими потребами. Необхідним є також удосконалення територіального управління та регулювання розвитку туризму в Болгарії, системи статистичного спостереження та звітності за результатами туристичної діяльності. Розроблені пропозиції спрямовані на збільшення обсягу та часу надання туристичних послуг в курортних комплексах Республіки Болгарії.

Ключові слова

туристичний сезон; місця розміщення туристів; ємність місць розміщення; ліжковий фонд готелів; диверсифікація туристичного продукту.

JEL classification: L830; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.4(68).2018.204-211

УДК: 338.48(477)

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Ракаджийска С. Сезонност на туризма / Под общата ред. М. Нешкова // Въведение в туризма. Варна : Университетско издателство, 2001. С. 101‒110.
  2. Герасименко В. Г., Милашко О. Г. Методи статистичної оцінки сезонних коливань попиту на підприємствах туризму // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. 1999. Вип. 3. С. 51‒54.
  3. Нешков М., Маринов С., Казанжиeва В. Въведение в туризма. Варна : Наука и икономика, 2014. 350 с.
  4. Национален статистически институт Република България : статистически бюлетин. URL: http://www.nsi.bg/bg/content/1983 (дата на поискване: 10.10.2018).
  5. Национален статистически институт Република България : статистически бюлетин. URL: http://www.nsi.bg/bg/content/1978 (дата на поискване: 11.10.2018).
  6. UNWTO Tourism Highlights, 2017 Edition. URL: http://tourlib.net/wto/WTO_highlights_2017.pdf.
  7. Национална стратегия за устойчиво развитие на туризма в Република България 2014‒2030 г. URL: http://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/uploads/strategy-policy/strategy_ 2014-2030_13_05_2014-sled_ms_26_05_2014.pdf (дата на поискване: 15.10.2018).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter