Вісник соціально-економічних досліджень 2018, 4(68), 148-158

Open Access Article

Особливості маркетингової функції субконтрактації

Ірина Львівна Литовченко
доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри маркетингу, Одеський національний економічний університет, Україна, e-mail: alizettaki309@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-8193-9436

Яна Анатоліївна Авдієнко
викладач кафедри маркетингу, Одеський національний економічний університет, Україна, e-mail: alizettaki309@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-9494-4034

Цитувати статтю:

Литовченко, І. Л., Авдієнко, Я. А. Особливості маркетингової функції субконтрактації // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць (ISSN 2313-4569); за ред. : М. І. Звєрякова (голов. ред.) та ін. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2018. № 4 (68). С. 148‒158.

Анотація

Однією з перспективних форм виходу із кризових явищ в промисловості України може бути застосування субконтрактних відносин між різномасштабними підприємствами. Проведено порівняльний аналіз основних форм виробничої кооперації, визначено роль субконтрактації та необхідність її застосування в сучасних ринкових умовах. Наведено власне визначення поняття «субконтрактація», яке порівняно з попередніми тлумаченнями враховує зміни ринку в умовах цифрової економіки та базується на інформаційно-комунікаційних технологіях. Проаналізовано світовий досвід субконтрактних відносин в країнах Європи, Америки та Японії, їx сучасні класифікації та класифікаційні ознаки, які дають змогу визначити майбутній власний вектор розвитку субконтрактації для українського підприємництва. Запропоновано включення додаткової класифікаційної ознаки «використання учасниками субконтрактації інформаційних технологій» поряд з попередніми, такими як «критерій вибору виконавця замовлення», «тривалість відносин між партнерами по кооперації», «структура побудови коопераційних відносин». Представлено власне бачення методичних засад щодо визначення економічного ефекту від впровадження субконтрактації, які раніше не враховували маркетингову складову функціонування (витрати на маркетингові дослідження, пошук інформації та партнерів субконтрактних відносин, інтернет-маркетинг, маркетинговий аудит та інші послуги (страхування, консалтинг, сертифікація та ін.). Розглянуто перспективи подальших розробок, які полягають у використанні маркетингово-аналітичної функції субконтрактації, діяльністю зі створення та просування послуг з метою підвищення економічного ефекту застосування субконтрактації, яка є новим вектором розвитку цієї форми виробничої кооперації.

Ключові слова

виробнича кооперація; субконтрактація; маркетингові функції; комунікаційно-інформаційні технології.

JEL classification: М110; М210; М310; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.4(68).2018.148-158

УДК: 339.138 (075.8)

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Дряхлов Е. Субконтрактация – выбор новой Европы // Оборудование. 2011. № 5. С. 13–18.
  2. Хлебников Л. Аутсорсинг как инструмент снижения затрат и оптимизации бизнес-системы // Управление компанией. 2007. № 19. С. 25–29.
  3. Добронравов А. Н. Субконтрактация и аутсорсинг // Финансовый менеджмент. 2003. № 3. С. 24–27.
  4. Петрищева И. В. Особенности развития форм производственной кооперации различных предпринимательских структур // Народное хозяйство. Вопросы инновационного развития. 2011. № 1. С. 30–39.
  5. Христофорова Л. В. Субконтрактинг как экономическая категория и как особый элемент «новой экономики» // Проблемы современной экономики. 2010. № 3. С. 15–24.
  6. Антонюк Д. А. Аутсорсинг та субконтрактинг як механізми інституціональної інфраструктури підприємництва в умовах мегарегіональної інтеграції України // Вісник Приазовського державного технічного університету : зб. наук. праць. ПДТУ. Маріуполь. 2015. Серія : Економічні науки. Вип. 30. С. 53–60.
  7. Бабій М. А. Аутсорсинг як нова концепція ведення бізнесу // Зовнішня торгівля: право та економіка. 2007. № 6. С. 53–57.
  8. Кічук О. С. Сучасні форми інтеграції промислових підприємств // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. 2011. № 42 (2). С. 212–216.
  9. Решетнікова І. Л. Субконтрактні відносини в ланцюгу поставок промислового підприємства // Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2018. Вип. 3 (15). С. 84–92.
  10. Шлафман Н. Л. Інтернет-технології забезпечення механізму субконтрактації у промисловості // Науковий вісник Полтавського університету споживчої кооперації України. Серія : Економічні науки. 2008. № 1. С. 86–88.
  11. Петрищева И. В. Промышленная кооперация в контексте взаимодействия малых и крупных предприятий: сущность и формы // Альманах современной науки и образования. Тамбов : Грамота. 2011. № 1 (44). С. 168–170.
  12. Литовченко І. Л., Хмелярова Я. А. Дослідження поняття «субконтрактація» як сучасної форми виробничої кооперації // Науковий вісник Херсонського державного університету. 2015. № 11. С. 75–79. URL: http://www.ej.kherson.ua/journal/economic_11/102.pdf (дата звернення: 04.10.2018)
  13. Христофорова Л. В. Субконтрактинг в системе управления развитием промышленного предприятия методические основы и организационная структура. Санкт-Петербург : Изд-во СПбГУЭФ, 2012. 118 с.
  14. Гришина Н. В. Проблеми та перспективи взаємодії малих і великих підприємств у промисловості: регіональний аспект // Збірник наукових праць Національного університету кораблебудування ім. адмірала Макарова. Миколаїв. 2015. Вип. 1. С. 75–80.
  15. Орлова В. Зарубіжний досвід стимулювання розвитку малого та середнього бізнесу // Вісник економічної науки України. 2012. № 2 (22). С. 113–117.
  16. Христофорова Л. В., Красовская Е. А. Современная практика развития субконтракции: отечественный и зарубежный опыт // Интеллект. Инновации. Инвестиции. 2015. № 1. С. 108–113.
  17. Авдієнко Я. А., Зіньковська Д. В. Імплементація в систему субконтрактних відносин аналітично-маркетингової складової // Бізнес-навігатор. 2018. № 2-1 (45). С. 100–106. URL: http://business-navigator.ks.ua/journals/2018/45_1_2018/22.pdf (дата звернення: 08.10.2018).
  18. Телегина О. В. Субконтрактация как механизм кооперации малого и крупного бизнеса. 2014. URL: https://m.elib.gstu.by/bitstream/handle/220612/13830/Телегина.Субконтр.pdf?sequence=1&isAllowed=y (дата звернення: 17.10.2018).
  19. Беркутова Т. А., Дорофеев В. Д. Коэволюция содержания маркетинга и интерпретация эффективности бизнеса в процессе развития экономики // Известия высших учебных заведений. Поволжский регион. 2012. № 1 (21). С. 204–208.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter