Вісник соціально-економічних досліджень 2018, 2(66), 174-184

Open Access Article

Основні тенденції ринку міжнародних освітніх послуг та вимоги до формування стратегічних пріоритетів України

Джавід Ширзад огли Мірзоєв
аспірант кафедри туризму, Харківський національний економічний університет ім. Семена Кузнеця, Україна, e-mail:javid20082@gmail.com, ORCID ID:https://orcid.org/0000-0002-3555-7672

Цитувати статтю:

Мірзоєв, Д. Ш. огли. Основні тенденції ринку міжнародних освітніх послуг та вимоги до формування стратегічних пріоритетів України // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць (ISSN 2313-4569); за ред. М. І. Звєрякова (голов. ред.) та ін. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2018. № 2 (66). С. 174‒184.

Анотація

У статті розглянуто основні показники функціонування світового ринку освітніх послуг на прикладі провідних країн-лідерів за кількістю іноземців-випускників вищих навчальних закладів. На основі статистичних даних Світового банку за 2016–2017 роки розраховано коефіцієнт співвідношення між кількістю іноземців-випускників ВНЗ та пропозицією робочої сили (наявним працездатним населенням). Проаналізовано динаміку та структуру кількості іноземних громадян, що здобувають вищу освіту в Україні. Особливу увагу зосереджено на останніх змінах у географічній структурі в’їзного потоку. Виділено країни, які в минулих роках були основними постачальниками іноземних абітурієнтів, але за низкою причин поступилися іншим державам, що потребує нагального перегляду стратегії співробітництва із закордонними партнерами. Проведено порівняння кількості іноземців, яких було прийнято на початковий цикл навчання, із загальними обсягами випуску після завершення повного циклу. Виявлено характерні вимоги потенційних споживачів до приймаючих країн, на основі яких на державному та регіональному рівнях повинні будуватися стратегії залучення зарубіжних студентів до національних освітніх закладів. Серед основних відокремлено: забезпечення безпеки перебування іноземних громадян в країні, використання інноваційних технологій у процесі навчання та забезпечення зв’язку із практичною діяльністю, наявність транспортної та побутової інфраструктури, проведення маркетингових заходів на постійній основі та надання повної інформації щодо процедури вступу та підготовки до іспитів. Наведено приклади практичної реалізації цих стратегій та альтернативи їх використання. Обґрунтована ефективність стимулювання експорту освітніх послуг для соціально-економічного розвитку країни та активізації міжнародного ділового співробітництва.

Ключові слова

вимоги споживачів до освітніх послуг; показники світового ринку освітніх послуг; експорт освітніх послуг; географія в’їзних потоків; кількість іноземців, які навчаються в Україні.

JEL classification: I230; I250; F220; DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.2(66).2018.174-184

УДК: 378:339.9

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Dragomirescu-Gaina C., Elia L., Weber A. A fast-forward look at tertiary education attainment in Europe 2020 // Journal of Policy Modeling. 2015. No. 37. Рр. 804–819. DOI: 10.1016/ j.jpolmod.2015.05.002.
  2. Prodan A., Maxim E., Manolescu I., Arustei C. C., Guta A. L. Access to higher education : influences and possible implications // Procedia – Economics and Finance. 2015. No. 20. Рр. 535–543.
  3. Blanchard E., Willmann G. Trade, education, and the shrinking middle class // Journal of International Economics. 2016. No. 99. Рр. 263–278. DOI: 10.1016/j.jinteco.2015.10.007.
  4. Alam F., Chowdhurya H., Steiner T. Transnational education: benefits, threats and challenges // Procedia – Engineering. 2013. No. 56. Рр. 870–874. DOI: 10.1016/j.proeng.2013.03.209.
  5. Larina L. N. Practical application of total quality management system to education of international students // Procedia – Social and Behavioral Sciences. 2015. No. 215. Рр. 9–13.
  6. Baydak A. V., Scharioth C., Ilyashenko I. A. Interaction of language and culture in the process of international education // Procedia – Social and Behavioral Sciences. 2015. No. 215. Рр. 14–18.
  7. Farrugia C., Sanger J. Gaining an employment edge: the impact of study abroad on 21st century skills & career prospects in the United States // October 2017 Institute of International Education (IIE). New York. 22 p. URL: https://www.iie.org/Research-and-Insights/Publications/ Gaining-an-Employment-Edge---The-Impact-of-Study-Abroad (access date: 10.05.2018).
  8. Official website of the World Bank statistical office. URL: https://data.worldbank.org (access date: 20.05.2018).
  9. Project Atlas : 2017 release. URL: https://www.iie.org/ProjectAtlas (access date: 20.05.2018).
  10. Державна служба статистики України : сайт. URL: http://www.ukrstat.gov.ua (дата звернення: 20.05.2018).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter