Вісник соціально-економічних досліджень 2016, 2(61), 119-126

Open Access Article

Формування стратегічного набору підприємства в системі менеджменту якості

Інеса Вадимівна Шаповалова
асистент кафедри маркетингу та менеджменту, Донецький національний університет економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського, e-mail:qualityua@i.ua

Цитувати статтю:

Шаповалова, І. В. Формування стратегічного набору підприємства в системі менеджменту якості // Інеса Вадимівна Шаповалова // Вісник соціально-економічних досліджень: зб. наук. праць; за ред.: М. І. Звєрякова (голов. ред.) та ін. (ISSN 2313-4569). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2016. –№ 2 (61). – С. 119–126.

Анотація

У статті розглянуто теоретико-методологічні основи формування стратегічного набору підприємства в системі менеджменту якості з метою підвищення ефективності прийняття стратегічних рішень і зміцнення фінансово-економічної рівноваги. Досліджено стратегічний набір як ефективний інструмент забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Розглянуто процес, принципи та особливості формування стратегічного набору в системі менеджменту якості. Запропоновано головні сфери стратегічних змін сучасних підприємств України.

Ключові слова

стратегія; стратегічний набір; матриця прийняття рішень; загальна та функціональна стратегія; менеджмент якості.

JEL classification: F140;  DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.2(61).2016.119-126

УДК: 005.21:658.15

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Азоев Г. Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика / Г. Л. Азоев. – М.: Центр экономики и маркетинга, 1996. – 208 с.
  2. Аранчій В. І. Особливості формування стратегії розвитку сільськогосподарських підприємств / В. І. Аранчій, О. П. Зоря, Є. В. Березницький // Зб. наук. праць за Матеріалами 5-ї міжнар. наук.-практ. конф. «Край на научното развитие – 2010». – 2010. – Т. 8: Икономики. – София: Бял ГРАД-БГ, ОДД. – С. 19–21.
  3. Бродський Ю. Б. Системний аналіз поняття «конкурентоспроможність сільськогосподарського підприємства» / Ю. Б. Бродський, О. М. Николюк // Вісник ЖНАЕУ. – 2011. – № 1. – Т. 2. – С. 31–41.
  4. Вяткін П. С. Фактори забезпечення потреб в ресурсах сільськогосподарських підприємств / П. С. Вяткін // Економічний простір: зб. наук. праць. – Дніпропетровськ: ПДАБА. – 2012. – Вип. 60. – С. 176–181.
  5. Глібов Р. В. Стратегія сталого розвитку сільськогосподарських підприємств на ринку продовольчої продукції [Електронний ресурс] / Р. В. Глібов, А. А. Тетера // Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. «Ключові проблеми сучасної науки». – Режим доступу: http://www.rusnauka.com.
  6. Гудзинський О. Д. Управління формуванням конкурентоспроможного потенціалу підприємств (теоретико-методологічний аспект): монографія / О. Д. Гудзинський, С. М. Судомир, Т. О. Гуренко. – К.: ІПК ДСЗУ, 2010. – 212 с.
  7. Дорогань Л. О. Інтенсифікація виробничих процесів в аграрних підприємствах // Наукові праці Полтавської державної аграрної академії / Л. О. Дорогань. – (Серія «Економічні науки»). – 2011. – Вип. 2. – Т. 1. – С. 123–128.
  8. Ігнатьєва І. А. Стратегічний менеджмент: підруч. / І. А. Ігнатьєва. – К.: Каравела, 2008. – 480 с.
  9. Кіндрацька Г. І. Стратегічний менеджмент: навч. посіб. / Г. І. Кіндрацька. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 2-ге вид., перероб. і доп. – 406 с.
  10. Кныш М. И. Конкурентные стратегии: учеб. пособ. / М. И. Кныш. – СПб., 2000. – 284 с.
  11. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент: экспресс-курс / [Ф. Котлер; пер. с англ. под ред. С. Г. Божук]. – 2-е изд. – СПб.: Питер, 2006. – 464 с.
  12. Ларіна Я. С. Формування та механізми реалізації маркетингових стратегій в агропродо- вольчому підкомплексі АПК: монографія / Я. С. Ларіна. – К.: Преса України, 2008. – 344 с.
  13. Махмудов Х. З. Теоретичні аспекти формування конкурентних стратегій аграрних підприємств / Х. З. Махмудов // Наукові праці Полтавської державної аграрної академії. – (Серія «Економічні науки»). – 2012. – Вип. 2. – Т. 1. – С. 118–127.
  14. Мискін Ю. І. Галузеві особливості діяльності сільськогосподарських підприємств та їх вплив на аналітичне забезпечення менеджменту / Ю. І. Мискін // Зб. наук. праць Національного університету державної податкової служби України. – 2011. – № 1. – С. 316–327.
  15. Портер М. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкурентов / [М. Портер; пер. с англ.]. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. – 454 с.
  16. Ревенко О. В. Особливості формування стратегічного набору підприємства [Електронний ресурс] / О. В. Ревенко // Матеріали ІІІ міжнар. наук.-практ. конф. «АЛЬЯНС НАУК: ученый – ученому», 2007. – Режим доступу: http://www.confcontact.com.
  17. Саєнко М. Г. Стратегія підприємства: навч. посіб. / М. Г. Саєнко. – Тернопіль: Економічна думка, 2006. – 390 с.
  18. Спеціалізація і поєднання галузей сільськогосподарських підприємств. Фактори і форми спеціалізації [Електронний ресурс] // Портал «Аграрний сектор України». – Режим доступу: http://agroua.net.
  19. Степаненко Н. І. Аналітичний інструментарій формування продуктового портфелю аграрних підприємств / Н. І. Степаненко // Економічні науки: зб. наук. праць. – Луцьк. –2013. – Вип. 10 (1). – С. 481–486.
  20. Томпсон А. А. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации для анализа / [А. А. Томпсон, А. Дж. Стрикленд III; пер. с англ.]. – 12-е изд. – М.: Вильямс, 2006. – 928 с.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter