Вісник соціально-економічних досліджень 2016, 2(61), 101-113

Open Access Article

Інформаційна діяльність підприємства

Павло Юрійович Родіонов
кандидат економічних наук, старший викладач Промислово-економічного коледжу, Національний авіаційний університет, e-mail:rodionovnau@gmail.com

Цитувати статтю:

Родіонов, П. Ю. Інформаційна діяльність підприємства / Павло Юрійович Родіонов // Вісник соціально-економічних досліджень: зб. наук. праць; за ред. М. І. Звєрякова (голов. ред.) та ін. (ISSN 2313-4569). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2016. – № 2 (61). – С. 101–113.

Анотація

У статті розглянуто особливості функціонування фірми в умовах інформаційної економіки. Запропоновано та обґрунтовано погляд на економіку як інформаційну систему. Проаналізовано діяльність фірми як координатора інформаційних та матеріальних потоків. Наведено критичний аналіз підходів до розуміння поняття «інформаційна діяльність» та запропоновано його авторське тлумачення. Розмежовані поняття «дані», «інформація» та «знання». Визначено цілі та складові компоненти інформаційної діяльності, зокрема, розглянуті поняття «інформаційні ресурсі, «інформаційний потенціал», «інформаційні технології». Досліджено сутність та роль інформаційних ресурсів у діяльності підприємства. Запропоновано підхід до оцінки ефективності інформаційної діяльності.

Ключові слова

інформаційна економіка; інформація; інформаційний потік; інформаційна діяльність; інформаційний потенціал; інформаційні ресурси; інформаційний продукт.

JEL classification: D210; D800; D830;  DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.2(61).2016.101-113

УДК: 656.7.078.8(045)

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Кассон М. Інформація та організація. Новий погляд на теорію фірми / [М. Кассон; пер. з англ. І. Ободовського]. – К.: Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2008. – 366 с.
  2. Коуз Р. Фирма, рынок и право / [Р. Коуз; пер. с англ.]. – М.: Новое издательство, 2007. – 224 с. – Библиотека Фонда «Либеральная миссия».
  3. ДСТУ 2392-94. Інформація та документація. Базові поняття. Терміни та визначення [Електронний ресурс]. – Чинний з 1995.01.01. – 53 с. // Державна науково-технічна бібліотека України. Відділ нормативно-технічної документації (БД ІРБІС). – Режим доступу: http://gntb.gov.ua/files/sibid.pdf.
  4. Перевезенцев А. А. Поддержка информационной деятельности на базе конвергенции сервисов и сетей: многоагентная система Инфобот / А. А. Перевезенцев // Новости искусственного интеллекта. – 2003. – № 6. – С. 30–37.
  5. Дeйкзёл Д. Стратегия информационной деятельности международных гуманитарных организаций [Электронный ресурс] / Д. Дeйкзёл, М. Моке // Международный журнал Красного Креста. – 2005. – № 860. – Режим доступа: https://www.icrc.org/rus/assets/files/other/09_irrc_860_dijkzeul_rus.pdf.
  6. Стариков Б. П. Телеработа для всех [Электронный ресурс] / Б. П. Стариков. – Режим доступа: http://www.report.ru.
  7. Шубина О. А. Правовое регулирование информационной деятельности как фактор реализации права на информацию / О. А. Шубина // Информационное общество. – 2010. – № 5. – С. 60–61.
  8. Друкер П. Управление нацеленное на результаты / [П. Друкер; пер. с англ.]. – М.: Технологическая шкoла бизнеса, 1994. – 234 с.
  9. Плескач В. Л. Інформаційні системи і технології на підприємствах: підруч. / В. Л. Плескач, Т. Г. Затонацька.  К.: Знання, 2011. – 718 с.
  10. Бабикова А. В. Интегрированные информационные системы: анализ и перспективы внедрения в процесс управления предприятием / А. В. Бабикова, И. К. Шевченко // Проблемы экономики. – 2012. – № 2.  С. 2327.
  11. Лопатников Л. И. Экономико-математический словарь / Л. И. Лопатников // Словарь современной экономической науки. –5-е изд., перераб. и доп. – М.: Дело, 2003. – 520 с.
  12. Урікова О. М. Структура і система функціонування інформаційних ресурсів корпоративних підприємств / О. М. Урікова // Вісник Національного університету «Львівська політехніка» (Логістика). – 2012. – № 735. – С. 229–235.
  13. Ілляшенко С. М. Інформаційний потенціал підприємства / С. М. Ілляшенко //Вісник Сумського державного університету (Серія «Економіка»). – 2004. – № 9 (68). – С. 11–18.
  14. Байрамукова А. С.-Х. Информационные товары и услуги: специфика, классификация, ценообразование [Электронный ресурс] / А. С.-Х. Байрамукова. – Режим доступа: http://vvww.uecs.ru/economics.
  15. Родіонов П. Ю. Управління інформаційною діяльністю підприємства: дис. … канд. екон. наук: 08.00.04 / Павло Юрійович Родіонов.  Київ: Нац. авіаційний ун-т, 2015.  205 с.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter