Вісник соціально-економічних досліджень 2016, 1(60), 169-178

Open Access Article

Маркетинг стейкхолдерів: теоретичні аспекти та проблеми впровадження

Надія Василівна Попова
кандидат економічних наук, доцент, завідувач кафедри маркетингу, Харківський торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету, e-mail:pnv-15@ukr.net

Цитувати статтю:

Попова, Н. В. Маркетинг стейкхолдерів: теоретичні аспекти та проблеми впровадження / Надія Василівна Попова // Вісник соціально-економічних досліджень: зб. наук. праць; за ред. М. І. Звєрякова (голов. ред.) та ін. (ISSN 2313-4569). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2016. – Вип. 1. – № 60. – С. 169–178.

Анотація

У статті розглянуто проблеми розвитку маркетингу стейкхолдерів на підприємствах транспортно-логістичної системи, як концепції, що має більш широкий погляд на маркетингову діяльність, ніж традиційний маркетинг. На основі аналізу стейкхолдерського підходу в управлінні та положень маркетингу стейкхолдерів визначено його основні принципи та відмінності від традиційного маркетингу для підприємств транспортно-логістичної системи, запропоновано основні етапи впровадження. Розглянуто проблеми впровадження маркетингу стейкхолдерів на підприємствах України, вирішення яких сприятиме їх інтеграції до європейської та світової транспортно-логістичної системи. Визначено подальші напрямки наукових досліджень щодо розвитку маркетингу стейкхолдерів.

Ключові слова

маркетинг стейкхолдерів; мережі стейкхолдерів; принципи маркетингу стейкхолдерів; транспортно-логістичні системи; кластери.

JEL classification: M310; L140; R410;  DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.1(60).2016.169-178

УДК: 338.2

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Freeman R. E. Strategic Management: A Stakeholder Approach / R. E. Freeman. – Boston: Pitman, 1984. – 292 p.
  2. Hill C. W. L. Stakeholder-agency theory / C. W. L. Hill, T. M. Jones // Journal of Management Studies, 1992. – № 29 (2). – Pp. 131–154.
  3. Donaldson T. The stakeholder theory of the corporation: Concepts, evidence, and implications / T. Donaldson, L. E. Preston // Academy of Management Review. – 1995. – № 20(1). – Pp. 65–91.
  4. Jones T. M. Instrumental stakeholder theory: A synthesis of ethics and economics / T. M. Jones // Academy of Management Review. – 1995. – № 20 (2). – Pp. 404–437.
  5. Frooman J. Stakeholder influence strategies / J. Frooman // Academy of Management Review. – 1999. – № 24 (2). – Pp. 191–205.
  6. Гареев Т. Р. Кластеры в институциональной проекции: к теории и методологии локального социально-экономического развития / Т. Р. Гареев // Балтийский регион. – 2012. – № 3 (13). – С. 7–33.
  7. Тажитдинов И. А. Применение стейкхолдерского подхода в стратегическом управлении развитием территории / И. А. Тажитдинов // Экономика региона. – 2013. – № 2. – С. 17–27.
  8. Hult G. T. M. Stakeholder marketing: a definition and conceptual framework / G. T. M. Hult, J. A. Mena, O. C. Ferrell, L. Ferrell // AMS Review. – 2011. – № 1. – Pp. 44–65.
  9. Paul K. Stakeholder Theory, Meet Communications Theory: Media Systems Dependency and Community Infrastructure Theory, with an Application to California’s Cannabis/Marijuana Industry / K. Paul // Journal of Business Ethics. – 2015. – Vol. 129. – № 3. – Pp. 705–720.
  10. Харин А. Г. Стейкхолдерский подход в управлении организациями: перспективы применения теоретико-игровых моделей / А. Г. Харин, Т. Р. Гареев // Теrrа economicus, 2014. – Т. 12. – № 4. – С. 105–113.
  11. Bhattacharya C. B. Stakeholder marketing: Beyond the four Ps and the customer / C. B. Bhattacharya, D. Korschun // Journal of Public Policy & Marketing. – 2008. – № 27 (1). – Pp. 113–116.
  12. Kotler Ph. A generic concept of marketing / Ph. Kotler // Journal of Marketing. – 1972. – № 36. – Pp. 46–54.
  13. Котлер Ф. 300 ключевых вопросов маркетинга: отвечает Филип Котлер / [Ф. Котлер; пер. с англ.]. – М.: Олимп-Бизнес, 2006. – 224 с.
  14. Frow P. A stakeholder perspective of the value proposition concept / P. Frow, A. Payne // European Journal of Marketing. – 2011. – № 45. – Pp. 223–240.
  15. Gummesson E. Extending the service-dominant logic: From customer centricity to balanced centricity / E. Gummesson // Journal of the Academy of Marketing Science. – 2008. – № 36. – Pp. 15–17.
  16. Hillebrand B. Stakeholder marketing: theoretical foundations and required capabilities / B. Hillebrand, P. H. Driessen, O. Koll // Journal of the Academy of Marketing Science. – July 2015. – Vol. 43. – Issue 4. – Pp. 411–428.
  17. Mitchell R. K. Toward a theory of stakeholder identification and salience: defining the principle of who and what really counts / R. K. Mitchell, B. R. Agle, D. J. Wood // Academy of Management Review. – 1997. – № 22. – Pp. 853–888.
  18. Wasserman S. Social network analysis: Methodology and applications / S. Wasserman, K. Faust. – NY: Cambridge University Press, 1994. – 857 p.
  19. Adner R. The wide lens: A new strategy for innovation / R. Ander. – London: Penguin, 2012. – 288 p.
  20. Gilbert N. G. Agent-based models / N. G. Gilbert. – Thousand Oaks: Sage, 2008. – 112 p.
  21. Neville B. Stakeholder multiplicity: toward an understanding of the interactions between stakeholders / B. Neville, B. Menguc // Journal of Business Ethics. – 2006. – № 66. – Pp. 377–391.
  22. Bergson H. Time and free will / H. Bergson. – Kila: Kessinger Publishing, 1910. – 276 p.
  23. DeLanda M. A new philosophy of society: assemblage theory and social complexity / M. DeLanda. – London: Continuum, 2006. – 150 p.
  24. Шредер-Солнье Д. Сила парадокса. Лучшие бизнес-решения на стыке противоречивых идей / Д. Шредер-Солнье. – СПб.: Питер, 2015. – 240 с.
  25. Smith W. K. Toward a theory of paradox: a dynamic equilibrium model of organizing / W. K. Smith, M. W. Lewis // Academy of Management Review. – 2011. – № 36. – Pp. 381–403.
  26. Krick T. The stakeholder engagement manual: the practitioner’s handbook on stakeholder engagement / T. Krick, M. Forstater, P. Monaghan, M. Sillanpää. – AccountAbility, 2005. – 148 p.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter