Socio-Economic Research Bulletin 2015, 4(59), 108-112
Open Access Article
J. Michalak
Ph.D., Msc., University of Warmia and Mazury in Olsztyn (Poland)adress
Z. Warzocha
Ph.D., Msc., University of Warmia and Mazury in Olsztyn (Poland)adress
K. Fadrowska
Msc., University of Warmia and Mazury in Olsztyn (Poland)adress
Michalak, J., Warzocha, Z., Fadrowska, K. (2015). Territorial marketing as a tool for building cooperation of local authorities with investors. Ed.: M. Zveryakov (ed.-in-ch.) and others, Socio-economic research bulletin; Vìsnik socìal’no-ekonomìčnih doslìdžen’ (ISSN 2313-4569), Odessa National Economic University, Odessa, Issue 4, No. 59, pp. 108-112.
The aim of the study was to identify, analyze and evaluate the attitude of entrepreneurs towards cooperation and relations with the local government authorities. The study attempted to assess the instruments of territorial marketing in use and their impact on the investment. The study showed that entrepreneurs have mostly negative assessment of local authorities. Among marketing tools, only promotion and advertising activities have been noted in use in surveyed municipalities. Local authorities rest passive when communicating to business – initiative always belongs to entrepreneurs.
local authorities; cooperation; territorial marketing.
JEL classification: M310, L740
UD classification: 339.138:69:330.322
Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.
З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"
3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").
Завантажити інформаційний буклет