Вісник соціально-економічних досліджень 2015, 1(56), 11-18

Open Access Article

Роль маркетингу в системі аудиторської діяльності підприємства: сучасний погляд на проблематику

Наталя Миколаївна Андрєєва
доктор економічних наук, професор кафедри маркетингу, Одеський національний економічний університет, e-mail: andreeva.n.n@mail.ru

Дар’я Володимирівна Зіньковська
аспірант кафедри маркетингу, Одеський національний економічний університет, e-mail: dasha.zinkowskaya@yandex.com

Цитувати статтю:

Андрєєва, Н. М. Роль маркетингу в системі аудиторської діяльності підприємства: сучасний погляд на проблематику / Наталя Миколаївна Андрєєва, Дар’я Володимирівна Зіньковська // Вісник соціально-економічних досліджень: зб. наук. праць; за ред. М. І. Звєрякова (голов. ред.) та ін. (ISSN 2313-4569.) – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2015. – Вип. 1. – № 56. – C. 11–18.

Анотація

У статті розглянуто причини, які обумовлюють необхідність вивчення та практичного застосування маркетингового аудиту в сучасних умовах. Узагальнено та систематизовано підходи різних авторів до визначення поняття «маркетинговий аудит». Розглянуто взаємозв’язок маркетингового аудиту з іншими видами аудиту підприємства. Запропоновано авторський погляд на формування поняття «маркетинговий аудит». На основі запропонованого визначення, виділено дві групи принципів проведення маркетингового аудиту та визначено сукупність критеріїв для прийняття ефективних маркетингових рішень.

Ключові слова

маркетинговий аудит; маркетинг; соціальний аудит; екологічний аудит; моніторинг ринку; конкурентоспроможність.

JEL classification: M300; D400

УДК: 631.1.027:65.01+06.047

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Корягіна С. В. Маркетинговий аудит: навч. посіб. / С. В. Корягіна, М. В. Корягін. – Київ: Центр учбової літератури, 2014. – 320 с.
  2. Про аудиторську діяльність: Закон України № 3125-XII від 22.04.1993 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/3125-12.
  3. Багиев Г. Л. Маркетинг: учеб. для вузов / [Г. Л. Багиев, В. М. Тарасевич, Х. Анн; под общ. ред. Г. Л. Багиева; 2-е изд., перераб. и доп.]. – М.: Экономика, 2001. – 718 c.
  4. Белявцев М. І. Маркетинговий менеджмент: навч. посіб. для студ. вищ. навч. заклад. / М. І. Белявцев, В. М. Воробйов, В. Г. Кузнєцов; [за ред. М. І. Белявцева, В. Н. Воробйова]. – Донецьк: Донецький національний університет, 2006. – 407 с.
  5. Блайт Дж. Основы маркетинга: учеб. пособ. [Электронный ресурс] / Дж. Блайт. – Режим доступа: http://westudents.com.ua/glavy/38868-marketingovyiy-audit.html.
  6. Голубков Е. П. Основы маркетинга: учеб. / Е. П. Голубков. – М.: Финпресс, 2006. – 659 c.
  7. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент / Ф. Котлер; [пер. с англ. А. Железниченко, С. Жильцова] – СПб.: Питер, 2003. – 464 c.
  8. Loya, A. Marketing audit – an important tool to determine strengths and weaknesses of the companies / A. Loya // International Journal of Multidisciplinary Management Studies. – 2011. – No. 1 (2). – Рр. 92–108.
  9. Мак-Дональд М. Стратегическое планирование маркетинга / [М. Мак-Дональд; пер. с англ. М. Бугаева]. – СПб.: Питер, 2000. – 266 c.
  10. Соловьев В. А. Управление маркетинговым процессом: монография / В. А. Соловьев, А. В. Дрыночкин. – М.: Восток-Запад, 2010. – 192 с.
  11. Уилсон О. Аудит маркетинга / [О. Уилсон; пер. с англ. О. Теплых]. – Днепропетровск: Баланс-Клуб, 2003. – 368 c.
  12. Шкардун В. Д. Исполнители маркетингового аудита / В. Д. Шкардун // Маркетинг и маркетинговые исследования. – 2003. – № 2 – С. 50–59.
  13. Про екологічний аудит: Закон України № 1862-IV від 24.06.2004 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1862-15.
  14. Григорук П. М. Практические аспекты оценки эффективности маркетинговых решений / П. М. Григорук // Сб. с доклад. от междунар. научна конференция. – Варна: Наука и икономика. – 2014. – № 2. – С. 50–59.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
sbornik.odeu sbornik.vsed.oneu@gmail.com

Шановні автори!

Продовжується набір статей до першого випуску 2024 р. До публікації приймаються статті українською та англійською мовами.

З 2022 року діють нові вимоги до оформлення статей до збірника наукових праць "Вісник соціально-економічних досліджень"

3 01.11.2023 р. вартість публікації складає 80 грн. за 1 сторінку (див. розділ "Оплата").

Завантажити інформаційний буклет


Flag Counter